مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

282
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

543
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

شناسایی و اولویت بندی فرصت ها و چالش های طرح مدرسه قهرمان با روش AHP

صفحات

 صفحه شروع 135 | صفحه پایان 156

چکیده

 هدف این مطالعه شناسایی و اولویت بندی فرصت ها و چالش های طرح مدرسه قهرمان با روش AHP است. برای شناسایی فرصت ها و چالش های طرح مدرسه قهرمان در ورزش دانش آموزی, در ابتدا به بررسی اسناد و مدارک موجود, مطالعه مبانی نظری و مصاحبه با خبرگان پرداخته شد و در ادامه برای اولویت بندی عوامل شناسایی شده, از پرسشنامه زوجی بر اساس روش تحلیل سلسله مراتبی استفاده شد. جامعه آماری پژوهش شامل خبرگان حوزه ورزش دانش آموزی بود. یافته های بخش کیفی تحقیق نشان می دهد که چالش های اصلی (به عنوان عوامل اصلی) طرح مدرسه قهرمان شامل عوامل مادی و معنوی, فنی و مدیریتی, قانونی, فرهنگی, اجتماعی و اقتصادی است. همچنین, فرصت های اصلی (عوامل کلیدی) شامل عوامل فردی, سازمانی, اجتماعی و اقتصادی می باشد. در مرحله دوم تحقیق, داده های کمی در قالب پرسشنامه های AHP جمع آوری شده و با توجه به فرآیند تجزیه و تحلیل سلسله مراتبی برای اولویت بندی, عوامل اصلی و عوامل فرعی مورد تحلیل قرار گرفت. نتایج نشان داد در بخش چالش های مدرسه قهرمان عامل مالی و مادی با وزن نسبی 326/0 و در بخش فرصت ها, عامل اجتماعی با وزن نسبی 413/0, در اولویت اول قرار دارند. به نظر می رسد استفاده از سیستم های هوشمند, تجدید نظر در دستورالعمل های فنی, آموزش مدیران و ذینفعان, پشتیبانی دولت از شرکت ها و موسسات حامی ورزش مدارس, برگزاری رقابت ها در قالب قطبی یا لیگ می تواند برای نهادینه سازی طرح مدرسه قهرمان مفید باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    رواسی زاده، محمد، و نقشبندی، سیدصلاح الدین. (1399). شناسایی و اولویت بندی فرصت ها و چالش های طرح مدرسه قهرمان با روش AHP. پژوهش در ورزش تربیتی، 8(18 )، 135-156. SID. https://sid.ir/paper/387139/fa

    Vancouver: کپی

    رواسی زاده محمد، نقشبندی سیدصلاح الدین. شناسایی و اولویت بندی فرصت ها و چالش های طرح مدرسه قهرمان با روش AHP. پژوهش در ورزش تربیتی[Internet]. 1399؛8(18 ):135-156. Available from: https://sid.ir/paper/387139/fa

    IEEE: کپی

    محمد رواسی زاده، و سیدصلاح الدین نقشبندی، “شناسایی و اولویت بندی فرصت ها و چالش های طرح مدرسه قهرمان با روش AHP،” پژوهش در ورزش تربیتی، vol. 8، no. 18 ، pp. 135–156، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/387139/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button