مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

313
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

617
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تدوین چارچوب یادگیری محیط کار اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی مبتنی بر یک پژوهش داده بنیاد

صفحات

 صفحه شروع 111 | صفحه پایان 131

چکیده

 هدف پژوهش حاضر تدوین چارچوب یادگیری محیط کار است. پارادایم پژوهش کیفی است و از روش داده بنیاد استفاده شد. این پژوهش از لحاظ هدف در دسته پژوهش های کاربردی قرار می گیرد. جامعه پژوهش کلیه کارکنان و اعضای اتاق بازرگانی اهواز و اطلاع رسان ها 18 نفر هستند که به شیوه نمونه گیری هدفمند از نوع ملاک محور تا رسیدن به اشباع داده ها انتخاب شدند. ابزار پژوهش مصاحبه عمیق نیمه ساختاریافته است و جهت تجزیه و تحلیل داده ها از کدگذاری و مقوله بندی با استفاده از نرم افزار تحلیل داده های کیفی اطلس تی. آی و در سه مرحله توجه, جمع آوری و تفکر استفاده شده است. جهت بررسی صحت و استحکام داده ها در پژوهش حاضر از سه معیار «مقبولیت», «قابلیت اطمینان» و «تاییدپذیری» استفاده شد. بر اساس یافته ها, یادگیری محیط کار در پنج حیطه شامل محیط کار (برابری و عدالت, جو حاکم بر محیط کار, فرهنگ یادگیری و محیط کار حمایت کننده), کارکنان(علاقمندی به کار و یادگیری, مسیولیت پذیری و هوش و انضباط), مدیریت (قدرت رهبری, سواد علمی و فضایل اخلاقی), برنامه درسی محیط کار (هدف گذاری و هدفمندی, محتوای آموزشی, توان مدرسین, نظارت و اجرا, بازخورد و اصلاح) و تعامل و تلفیق (تعامل مدیریت و کارکنان, تعامل همکاران با یکدیگر, تلفیق آموزش رسمی و تجربی, تلفیق آموزش نظری و عملی) قابل شناسایی است. پیامدهای یادگیری محیط کار شامل کارآمدی و اثربخشی سازمان, منفعت مالی, انسجام و تخصص, پیشرفت شغلی همراه با رغبت و انگیزه کارکنان می شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    فتحی، فرهاد، کیان، مرجان، و علی عسگری، مجید. (1399). تدوین چارچوب یادگیری محیط کار اتاق بازرگانی صنایع, معادن و کشاورزی مبتنی بر یک پژوهش داده بنیاد. آموزش و توسعه منابع انسانی، 7(25 )، 111-131. SID. https://sid.ir/paper/387398/fa

    Vancouver: کپی

    فتحی فرهاد، کیان مرجان، علی عسگری مجید. تدوین چارچوب یادگیری محیط کار اتاق بازرگانی صنایع, معادن و کشاورزی مبتنی بر یک پژوهش داده بنیاد. آموزش و توسعه منابع انسانی[Internet]. 1399؛7(25 ):111-131. Available from: https://sid.ir/paper/387398/fa

    IEEE: کپی

    فرهاد فتحی، مرجان کیان، و مجید علی عسگری، “تدوین چارچوب یادگیری محیط کار اتاق بازرگانی صنایع, معادن و کشاورزی مبتنی بر یک پژوهش داده بنیاد،” آموزش و توسعه منابع انسانی، vol. 7، no. 25 ، pp. 111–131، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/387398/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button