مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

615
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

657
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

دوره کارشناسی ارشد مدیریت آموزشی در ترازوی تحلیل و نقد

صفحات

 صفحه شروع 139 | صفحه پایان 168

چکیده

 هدف اغلب بحران های تربیتی و مسایل آموزشی در خلا دانشی تعلیم و تربیت ریشه دارد. دانش تعلیم و تربیت بیش از همه محصول فعالیت های علمی دوره های تحصیلات تکمیلی است. مدیریت آموزشی یکی از علوم تربیتی است که در چند دهه اخیر به لحاظ کمی رشد بسیار زیادی داشته و اغلب دانشکده های علوم تربیتی به تاسیس و اجرای دوره های ارشد و دکتری پرداخته اند. ولی پرسش این است که سهم رشته مدیریت آموزشی در پیشرفت دانش تعلیم و تربیت و حل مسایل تربیتی کشور چیست. برای پاسخ به این پرسش در تحقیق حاضر تلاش شده وضعیت موجود برنامه درسی رشته مدیریت آموزشی در مقطع کارشناسی ارشد با رویکرد کیفی و با کمک روش تحقیق موردی, مورد بررسی قرار گیرد. مواد و روش ها: جامعه تحقیق اعضای هیات علمی و دانشجویان دکتری مدیریت آموزشی هستند که با روش نمونه گیری هدفمند و در دسترس, 11 نفر جهت مصاحبه کیفی و نیمه ساختاریافته انتخاب شدند. داده های حاصل با استفاده از روش تحلیل کیفی نظام مند اشتراوس و کوربین مورد تحلیل قرار گرفت. بحث و نتیجه گیری: یافته های تحقیق بیانگر مسایل و چالش های متعددی است که از سطح آشکار اشتغال تصادفی و سردرگمی حرفه ای دانش آموختگان تا مسایل نظری و غیرملموس هم چون جایگاه و قلمرو نامشخص مدیریت آموزشی را شامل می شود. درخصوص بازنگری و اصلاح وضعیت موجود نیز بازنگری همه جانبه و راهبردی در مجموعه ای از عوامل متعدد برنامه درسی ضرورت پیدا می کند. از این رو, دوره های تحصیلات تکمیلی مدیریت آموزشی بایستی متوجه تربیت دانشجویانی باشند که در درک, تحلیل, نقد و طراحی و بازآفرینی نهادها و سیستم های آموزشی توانمند باشند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    باقری، امین، و علم الهدی، جمیله. (1399). دوره کارشناسی ارشد مدیریت آموزشی در ترازوی تحلیل و نقد. مدیریت و برنامه ریزی در نظام های آموزشی، 13(1 (پیاپی 24) )، 139-168. SID. https://sid.ir/paper/387736/fa

    Vancouver: کپی

    باقری امین، علم الهدی جمیله. دوره کارشناسی ارشد مدیریت آموزشی در ترازوی تحلیل و نقد. مدیریت و برنامه ریزی در نظام های آموزشی[Internet]. 1399؛13(1 (پیاپی 24) ):139-168. Available from: https://sid.ir/paper/387736/fa

    IEEE: کپی

    امین باقری، و جمیله علم الهدی، “دوره کارشناسی ارشد مدیریت آموزشی در ترازوی تحلیل و نقد،” مدیریت و برنامه ریزی در نظام های آموزشی، vol. 13، no. 1 (پیاپی 24) ، pp. 139–168، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/387736/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا