مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

265
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

562
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تصویر ذهنی مصرف کنندگان برند حلال با بهره گیری از تکنیک تحلیل شبکه های عصبی

صفحات

 صفحه شروع 61 | صفحه پایان 78

چکیده

 رشد سریع بازار حلال و فرصت های ناشناخته بسیاری که به همراه دارد, توجه فعالان اقتصادی و بازاریابان جهانی را به خود جلب کرده است. شناخت تصویر ذهنی مصرف کنندگان از برند حلال, به درک رفتار آنها کمک کرده و فعالیت در بازار حلال را برای شرکت ها و موسسات تجاری تسهیل می کند. این پژوهش با هدف بررسی تصویر ذهنی مصرف کنندگان از برند حلال انجام گرفته است. پژوهش حاضر, دارای جهت گیری کاربردی, راهبرد پیمایشی و هدف اکتشافی-توصیفی است. با استفاده از تکنیک شبکه عصبی و نرم افزار متلب (Matlab), به تحلیل داده های جمع آوری شده ازطریق مصاحبه با 48 نفر از متخصصان و مدیران آشنا با برند حلال و مصرف کننده آن در حوزه بازاریابی, فروش و تحقیق و توسعه پرداخته شد. نمونه ها به روش هدفمند غیرتصادفی انتخاب شدند. تعداد نمونه تا حد رسیدن به اشباع نظری به روش گلوله برفی مشخص شد. نتایج نشان داد تصویر ذهنی مصرف کنندگان ایرانی از برندهای حلال دربرگیرنده ویژگی های زیر است: مسئولیت پذیربودن تولیدکننده, منفعت و سودبخشی محصولات, کیفیت محصولات, ایجاد وفاداری در مشتری, ایجاد آرامش در مشتری و تمایز محصولات.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    احدی، پری، صابریان، فاطمه، و پانی، بهناز. (1398). بررسی تصویر ذهنی مصرف کنندگان برند حلال با بهره گیری از تکنیک تحلیل شبکه های عصبی. تحقیقات بازاریابی نوین، 9(3 (پیاپی 34) )، 61-78. SID. https://sid.ir/paper/388059/fa

    Vancouver: کپی

    احدی پری، صابریان فاطمه، پانی بهناز. بررسی تصویر ذهنی مصرف کنندگان برند حلال با بهره گیری از تکنیک تحلیل شبکه های عصبی. تحقیقات بازاریابی نوین[Internet]. 1398؛9(3 (پیاپی 34) ):61-78. Available from: https://sid.ir/paper/388059/fa

    IEEE: کپی

    پری احدی، فاطمه صابریان، و بهناز پانی، “بررسی تصویر ذهنی مصرف کنندگان برند حلال با بهره گیری از تکنیک تحلیل شبکه های عصبی،” تحقیقات بازاریابی نوین، vol. 9، no. 3 (پیاپی 34) ، pp. 61–78، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/388059/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button