مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

560
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

704
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارائه الگوی وفاداری مشتریان برای فروشگاه های زنجیره ای

صفحات

 صفحه شروع 153 | صفحه پایان 174

چکیده

 با افزایش فشارهای رقابتی در محیط فروشگاه های زنجیره ای, وفاداری مشتری معیاری از عملکرد او در نظر گرفته می شود و موضوع بااهمیت این است که چرا مشتریان به فروشگاه زنجیره ای خاص وفادار می شوند. با درنظرگرفتن اهمیت وفاداری مشتری, در این پژوهش مدلی مفهومی از وفاداری مشتری برای بهبود بینش در این زمینه ارایه شده است. به این منظور ابتدا تعیین کننده های وفاداری شناسایی شدند و سپس با کمک این عوامل و با استفاده از تحلیل محتوای کیفی با رویکرد قیاسی, سعی در شناسایی عوامل شکل دهنده وفاداری شد. جامعه آماری پژوهش را مطالعات مرتبط داخلی و خارجی در نشریات معتبر بین سال های 1390 تا 1399 و 2000 تا 2019 تشکیل می دهند که درنهایت با بررسی محتوای 90 پژوهش معتبر و مرتبط که ازطریق نمونه گیری هدفمند و گلوله برفی انتخاب شدند, مدل پژوهش ارایه شده است. این مدل شامل 7 مقوله اصلی جذابیت پیشنهاد, مسیولیت پذیری فروشگاه, سندیت فروشگاه, ساختار محیطی, تاثیرگذاران, تاییدکننده باصلاحیت و عوامل زمینه ای, 19 زیرمقوله, 67 مولفه و 338 شاخص است. پایایی این مدل ازطریق شاخص کاپا تایید شد. در این پژوهش, برای شناسایی مدل وفاداری مشتری, هم به عواملی توجه شده است که فروشگاه می تواند کنترل کند و هم به عواملی که فروشگاه نمی تواند کنترل کند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    حاتمی، لیلا، عباسی، عباس، و عسکری فر، کاظم. (1399). ارائه الگوی وفاداری مشتریان برای فروشگاه های زنجیره ای. تحقیقات بازاریابی نوین، 10(2 (پیاپی 37) )، 153-174. SID. https://sid.ir/paper/388157/fa

    Vancouver: کپی

    حاتمی لیلا، عباسی عباس، عسکری فر کاظم. ارائه الگوی وفاداری مشتریان برای فروشگاه های زنجیره ای. تحقیقات بازاریابی نوین[Internet]. 1399؛10(2 (پیاپی 37) ):153-174. Available from: https://sid.ir/paper/388157/fa

    IEEE: کپی

    لیلا حاتمی، عباس عباسی، و کاظم عسکری فر، “ارائه الگوی وفاداری مشتریان برای فروشگاه های زنجیره ای،” تحقیقات بازاریابی نوین، vol. 10، no. 2 (پیاپی 37) ، pp. 153–174، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/388157/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا