مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

359
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

604
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

استفاده از چارچوب کارت امتیازی متوازن برای رتبه بندی واحدهای استراتژیک کسب وکارهای الکترونیکی

صفحات

 صفحه شروع 85 | صفحه پایان 101

چکیده

 هدف اصلی از انجام این پژوهش شناسایی و اولویت بندی شاخص های استراتژیک کسب وکار بر اساس عملکرد نوآورانه با استفاده از چارچوب کارت امتیازی متوازن است. در فضای رقابتی فعلی, سازمانی که نتواند نیازهای روزافزون مشتریان خود را شناسایی کند و بر آن اساس استراتژی خود را تدوین و اجرا کند با مشکلات زیادی مواجه خواهد شد. بر این اساس و با توجه به اضافه شدن رقبا نیاز به بازنگری در استراتژی سازمان ها مشاهده می شود. در این مقاله, شاخص های استراتژیک کسب وکار بر اساس عملکرد نوآورانه شناسایی و سپس روابط درونی و اولویت بندی این شاخص ها به دست آمده است. پژوهش حاضر از نظر هدف در حیطه پژوهش های کاربردی و بر اساس ماهیت و روش, یک پژوهش توصیفی-پیمایشی است. نتایج این مقاله نشان می دهد مهم ترین شاخص ها را عوامل مالی, عوامل مشتری, معیار رشد و یادگیری و دیدگاه فرایندهای داخلی تشکیل می دهند. در گام بعدی برای انعکاس ارتباطات متقابل میان معیارها با استفاده از تکنیک تجزیه وتحلیل شبکه ای فازی مشخص شد معیار عوامل مالی از بیشترین تاثیرگذاری برخوردار است. بر اساس محاسبات صورت گرفته با استفاده از روش دیمتل فازی, مشخص شد زیرمعیار درصد فروش شرکت در یک دوره زمانی مشخص در اولویت نخست قرار دارد. توسعه و بهبود عملکرد کارکنان در اولویت دوم و میزان بازگشت سرمایه سومین شاخص با اهمیت است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    نعیمی صدیق، علی، شفیعی سیف آبادی، زهرا، و اخباری، مهدیه. (1399). استفاده از چارچوب کارت امتیازی متوازن برای رتبه بندی واحدهای استراتژیک کسب وکارهای الکترونیکی. بررسی های بازرگانی، 18(105 )، 85-101. SID. https://sid.ir/paper/388380/fa

    Vancouver: کپی

    نعیمی صدیق علی، شفیعی سیف آبادی زهرا، اخباری مهدیه. استفاده از چارچوب کارت امتیازی متوازن برای رتبه بندی واحدهای استراتژیک کسب وکارهای الکترونیکی. بررسی های بازرگانی[Internet]. 1399؛18(105 ):85-101. Available from: https://sid.ir/paper/388380/fa

    IEEE: کپی

    علی نعیمی صدیق، زهرا شفیعی سیف آبادی، و مهدیه اخباری، “استفاده از چارچوب کارت امتیازی متوازن برای رتبه بندی واحدهای استراتژیک کسب وکارهای الکترونیکی،” بررسی های بازرگانی، vol. 18، no. 105 ، pp. 85–101، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/388380/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button