Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

920
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

650
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی کج فهمی دانش آموزان دوره دوم متوسطه درباره مفاهیم مول و جرم اتمی

صفحات

 صفحه شروع 57 | صفحه پایان 74

چکیده

 از آنجایی که دانش آموزان با مجموعه ای از باورها نشأت گرفته از دوران کودکی به سمت آموزش سوق می یابند, درک چگونگی یادگیری دانش آموزان می تواند به معلمان کمک کند تا استراتژی های موثر برای تدریس را تدوین کنند. شیمی یکی از مهمترین شاخه های علم است که به فراگیران امکان درک آنچه در اطراف آن ها اتفاق می افتد را فراهم می سازد. از آنجا که موضوعات شیمی عموماً مرتبط با ساختار ماده هستند, شیمی یک موضوع مشکل برای بسیاری از دانش آموزان است. بنابرایندر این مقاله سعی شده است تا یکی از رایج ترین کج فهمی های دانش آموزان مقطع متوسطه ی دوم با مفهوم جرم اتمی-مول و بیان علل این کج فهمی ها در این پژوهش مورد تحقیق قرار گرفته شد. این مقاله با طرح پرسش نامه ای شامل 10 سوال چهارگزینه ای و قرار دادن آن در اختیار دانش آموزان استان های قزوین و همدان بصورت مجازی, به قلم تحریر درآمده است. براساس نتایج بدست آمده اینگونه برآورد شد که بیشتر دانش آموزان در درک مفهوم جرم اتمی و مول, دچار کج فهمی هستند و این مفاهیم را بطور کامل نیاموختند و این امر ممکن است منجر به اشتباهات متعدد در حل مسائل شیمی شود. بنابراین با انجام این پژوهش, سعی براین بود که کج فهمی های دانش آموزان مشخص شود تا معلمان در حین تدریس, راهکارهایی را برگزینند که اینگونه کج فهمی ها را به حداقل برساند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    همایی مقدم، عاطفه، شاهوند، منا، و صادقی حاجی بابا، سیده شقایق. (1400). بررسی کج فهمی دانش آموزان دوره دوم متوسطه درباره مفاهیم مول و جرم اتمی. پژوهش در آموزش شیمی، 3(1 )، 57-74. SID. https://sid.ir/paper/388389/fa

    Vancouver: کپی

    همایی مقدم عاطفه، شاهوند منا، صادقی حاجی بابا سیده شقایق. بررسی کج فهمی دانش آموزان دوره دوم متوسطه درباره مفاهیم مول و جرم اتمی. پژوهش در آموزش شیمی[Internet]. 1400؛3(1 ):57-74. Available from: https://sid.ir/paper/388389/fa

    IEEE: کپی

    عاطفه همایی مقدم، منا شاهوند، و سیده شقایق صادقی حاجی بابا، “بررسی کج فهمی دانش آموزان دوره دوم متوسطه درباره مفاهیم مول و جرم اتمی،” پژوهش در آموزش شیمی، vol. 3، no. 1 ، pp. 57–74، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/388389/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا