بدون شک پژوهش در آموزش شیمی یک حوزه بین رشته ای است و افرادی که در این زمینه فعال هستند، علاوه بر دانش تخصصی شیمی، باید دانش کافی از علوم تربیتی و روش پژوهش در علوم رفتاری داشته باشند. در چند سال اخیر به علت افزایش تقاضا برای جذب معلمان شیمی حرفه ای در مدارس، رشته های آموزش شیمی در مقاطع کارشناسی و تحصیلات تکمیلی از لحاظ کمّی رشد زیادی داشته است و به تبع آن، حجم پژوهش ها و مقالات منتشر شده در زمینه های مختلف آموزش شیمی به ویژه مهارت و دانشی که دانش آموزان برای زندگی در دنیای امروز به آن نیاز دارند، رشد فراوانی کرده است. با بررسی پژوهش های انجام گرفته در حوزه آموزش شیمی در دو دهه اخیر، می توان دریافت که بیشتر پژوهش های انجام گرفته از نوع مداخله ای و شبه تجربی هستند و موضوع های متنوعی نظیر آموزش معلمان، روش های تدریس، یادگیری و باورهای ذهنی، بافتار و محیط یادگیری، تکنولوژی آموزشی، یادگیری غیر رسمی، تاریخ علم، ماهیت علم، فلسفه علم، برنامه های درسی جدید، بحث های جنسیتی، فرهنگی و اجتماعی و تاثیر آنها بر یادگیری مورد توجه پژوهشگران قرار گفته است.