مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

888
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

729
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نقش میانجی خودکارآمدی معلمان در رابطه بین سبک های مدیریت کلاس و مهارت های فراشناختی دانش آموزان

صفحات

 صفحه شروع 105 | صفحه پایان 120

چکیده

 هدف از پژوهش حاضر, تعیین رابطه ی بین سبک های مدیریت کلاس و مهارت های فراشناختی دانش آموزان با نقش میانجی متغیر خودکارآمدی معلمان است. روش پژوهش, کمی از نوع همبستگی است. جامعه این پژوهش را کلیه معلمان و دانش آموزان دوره دوم متوسطه شهر فین هرمزگان شامل 59 معلم (25 زن و 34 مرد) و 359 دانش آموز (123 دختر و 236 پسر) تشکیل دادند. از این بین طبق فرمول کوکران تعداد 51 معلم و 185 دانش آموز با استفاده از روش نمونه گیری خوشه ای انتخاب شدند. ابزار سنجش این پژوهش, سه پرسشنامه خودکارآمدی شرر و آدمز (1982), سبک های مدیریت کلاس ولفکاگ و گلیکمن (1986) و فراشناخت حالتی اُنیل و عابدی (1996) بود. داده های گردآوری شده با استفاده از روش آماری توصیفی میانگین و انحراف معیار و آزمون آماری استنباطی ضریب همبستگی پیرسون و تحلیل مسیر با استفاده از SPSS نسخه 21 و Lisrel8. 8 مورد تجزیه وتحلیل قرار گرفت. بر اساس نتایج آزمون t و ضریب مسیر بین سبک های مدیریت کلاس و مهارت های فراشناختی با میانجی گری خودکارآمدی رابطه معنی داری وجود دارد. همچنین بین سبک های مدیریت کلاس و مهارت های فراشناختی دانش آموزان رابطه مثبت و معناداری وجود دارد؛ اما رابطه معناداری بین خودکارآمدی معلمان و مهارت های فراشناختی دانش آموزان یافت نشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    محمدی احمدآبادی، ناصر، و اعرابی، پریسا. (1399). نقش میانجی خودکارآمدی معلمان در رابطه بین سبک های مدیریت کلاس و مهارت های فراشناختی دانش آموزان. توسعه حرفه ای معلم، 5(4 (پیاپی 18) )، 105-120. SID. https://sid.ir/paper/388431/fa

    Vancouver: کپی

    محمدی احمدآبادی ناصر، اعرابی پریسا. نقش میانجی خودکارآمدی معلمان در رابطه بین سبک های مدیریت کلاس و مهارت های فراشناختی دانش آموزان. توسعه حرفه ای معلم[Internet]. 1399؛5(4 (پیاپی 18) ):105-120. Available from: https://sid.ir/paper/388431/fa

    IEEE: کپی

    ناصر محمدی احمدآبادی، و پریسا اعرابی، “نقش میانجی خودکارآمدی معلمان در رابطه بین سبک های مدیریت کلاس و مهارت های فراشناختی دانش آموزان،” توسعه حرفه ای معلم، vol. 5، no. 4 (پیاپی 18) ، pp. 105–120، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/388431/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button