مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

247
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

459
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نقد و تحلیل محتوای کتاب راهنمای تدریس در دانشگاه ها

صفحات

 صفحه شروع 309 | صفحه پایان 326

چکیده

 مقاله حاضر با هدف نقد و تحلیل محتوا و ساختار کتاب «راهنمای تدریس در دانشگاه ها » تدوین شده است. روش پژوهش کاوشگری انتقادی است. کتاب از بعد شکلی(امتیازات و کاستی ها) و نیز بعد محتوایی (درون ساختاری) مورد نقد و تحلیل قرار گرفته است عمده ترین موارد نقد اثر عبارتند از: نثر ساده و روان؛ بیان اهداف کتاب, استفاده ازاصطلاحات فنی ساده و کاربردی, ارایه پیشنیازهای مفهومی, بیان معایب و محاسن روش های تدریس, ارایه خلاصه ای از مطالب مهم در انتهای فصل, از جمله نقاط قوت کتاب قلمداد می شوند. مهمترین اشکال کتاب, تاکید بر روش های سنتی و نپرداختن به روش های نوین تدریس است. نویسندگان بین مفاهیم روش ها, فنون و مهارت های تدریس تفکیک قایل نشده اند. تیترهای به کار گرفته درون فصول, فاقد انسجام کافی هستند. هدف های آموزشی در ابتدای هر فصل ذکر نشده اند. از تصویر و شکل برای فهم بیشتر متن بسیارکم بهره گرفته اند. روش ها و تکنیک های پرورش تفکر که اساس تدریس در سطح آموزش عالی است مورد غفلت قرار گرفته است. مبانی نظری و پیشینه پژوهش ها در حدانتظار یک کتاب درسی دانشگاهی نیست. در پایان مقاله پیشنهادهایی به منظور اصلاح و بهبود محتوای کتاب ارایه شده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    عبدالهی، حسین. (1399). نقد و تحلیل محتوای کتاب راهنمای تدریس در دانشگاه ها. پژوهشنامه انتقادی متون و برنامه های علوم انسانی، 20(10 )، 309-326. SID. https://sid.ir/paper/389201/fa

    Vancouver: کپی

    عبدالهی حسین. نقد و تحلیل محتوای کتاب راهنمای تدریس در دانشگاه ها. پژوهشنامه انتقادی متون و برنامه های علوم انسانی[Internet]. 1399؛20(10 ):309-326. Available from: https://sid.ir/paper/389201/fa

    IEEE: کپی

    حسین عبدالهی، “نقد و تحلیل محتوای کتاب راهنمای تدریس در دانشگاه ها،” پژوهشنامه انتقادی متون و برنامه های علوم انسانی، vol. 20، no. 10 ، pp. 309–326، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/389201/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا