مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

533
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

651
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

عوامل موثر بر تغییر رفتار مصرف کنندگان نسبت به کالای ملی با استفاده از رویکرد بازاریابی اجتماعی (مورد مطالعه: صنعت پوشاک مردانه ایران)

صفحات

 صفحه شروع 39 | صفحه پایان 62

چکیده

 توجه به تولید ملی, یکی از اصول بنیادین تجارت جهانی است که همواره از اولویت های دولت مردان بوده است و در کشور ما نیز در سالیان اخیر در قالب سیاست های اقتصاد مقاومتی (سال 1392) و نام گذاری سال ها (1391, 1395, 1396, 1397, 1398 و 1399) بر آن تاکید شده است. صنعت پوشاک داخلی یکی از صنایع باسابقه و اولویت دار کشور در دهه های اخیر با مشکلات زیادی در رقابت با محصولات خارجی مواجه بوده و درنتیجه آن, کمتر با اقبال مصرف کنندگان داخلی روبه رو شده است. این پژوهش به دنبال شناسایی عوامل تاثیرگذار بر تغییر رفتار مصرف کنندگان نسبت به پوشاک داخلی است و تلاش می کند مبتنی بر رویکرد بازاریابی اجتماعی, راهکارهایی را به منظور تغییر رفتار مصرف کنندگان نسبت به پوشاک تولید داخل ارایه دهد. داده های کیفی این پژوهش, از مجموع حدود 500 مصاحبه, میزگرد و یادداشت مرتبط با سوالات تحقیق-در سه مجله تخصصی این حوزه-گردآوری شدند و با طبقه بندی هدفمند تعداد 67 مورد نمونه, انتخاب و سپس تحلیل شدند. برای تجزیه و تحلیل داده های کیفی این پژوهش تکنیک تحلیل مضمون به کار گرفته شد. در فرایند تحلیل, حدود 320 مضمون پایه, 46 مضمون سازمان دهنده و سرانجام 6 مضمون فراگیر برشمرده شد و سپس شبکه مضامین مرتبط با سوال های تحقیق ترسیم شد. بنابر یافته های این تحقیق, درزمینه عوامل موثر بر تغییر رفتار مصرف کنندگان, شش مورد «عوامل رقابت پذیری صنعت پوشاک, عوامل مرتبط با فرهنگ و نگرش مصرف کننده, عوامل زمینه ای حاکمیتی, عوامل زمینه ای اقتصادی, عوامل زمینه ای علمی و نقش دانشگاه ها و عوامل مرتبط با مشارکت با تولیدکنندگان خارجی و شرکت های برتر» احصا شدند. همچنین در پایان, مدل نهایی پژوهش با تاکید بر نقش هریک از بازیگران در صنعت پوشاک داخلی ترسیم شده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    جعفری هفت خوانی، نادر، و محسنی، حسنعلی. (1399). عوامل موثر بر تغییر رفتار مصرف کنندگان نسبت به کالای ملی با استفاده از رویکرد بازاریابی اجتماعی (مورد مطالعه: صنعت پوشاک مردانه ایران). تحقیقات بازاریابی نوین، 10(1 (پیاپی 36) )، 39-62. SID. https://sid.ir/paper/389567/fa

    Vancouver: کپی

    جعفری هفت خوانی نادر، محسنی حسنعلی. عوامل موثر بر تغییر رفتار مصرف کنندگان نسبت به کالای ملی با استفاده از رویکرد بازاریابی اجتماعی (مورد مطالعه: صنعت پوشاک مردانه ایران). تحقیقات بازاریابی نوین[Internet]. 1399؛10(1 (پیاپی 36) ):39-62. Available from: https://sid.ir/paper/389567/fa

    IEEE: کپی

    نادر جعفری هفت خوانی، و حسنعلی محسنی، “عوامل موثر بر تغییر رفتار مصرف کنندگان نسبت به کالای ملی با استفاده از رویکرد بازاریابی اجتماعی (مورد مطالعه: صنعت پوشاک مردانه ایران)،” تحقیقات بازاریابی نوین، vol. 10، no. 1 (پیاپی 36) ، pp. 39–62، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/389567/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا