مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

245
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

592
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارائه و اعتبار سنجی الگوی سازمان قابل اتکا برای شرکت های هواپیمایی ایران

صفحات

 صفحه شروع 29 | صفحه پایان 44

چکیده

 امروزه, دست یابی به ایمنی و اعتبارپذیری بالا از اهداف شرکت های هواپیمایی به شمار می رود, این مهم تحت عنوان سازمان های قابل اتکا تحقق می یابد. در همین راستا, این پژوهش به منظور ارایه الگوی تحقق سازمان های قابل اتکا در شرایط بحران در صنعت هواپیمایی کشور, جهت پاسخگویی به تغییرات و بهبود کیفیت خدمات انجام شد. پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی بوده, و از نظر نحوه گردآوری داده ها توصیفی پیمایشی است. تحقیق حاضر ابتدا با جستجوی در ادبیات و پیشینه تحقیق, مولفه های الگوی سازمان های قابل اتکا استخراج شد, سپس این مخلفه ها با روش دلفی احصا شدند و به این ترتیب الگوی اولیه تحقیق توسعه پیدا کرد. سپس جهت برازش الگوی پیشنهادی, از طریق پیمایش میدانی در قالب وسیع, بررسی شد. جامعه آماری در بخش دلفی خبرگان شامل روسا, مدیران و کارشناسان شرکت هواپیمایی بوده اند, که به روش ترکیبی از روش قضاوتی و گلوله برفی انتخاب شدند. در بخش دوم تعداد 200 نفر که بر اساس حجم موردنیاز برای مدل یابی معادلات ساختاری و روش نمونه گیری طبقه بندی تعیین شد, به پرسشنامه پاسخ دادند. سپس داده ها از طریق نرم افزارSpss و Lisrel بر اساس تحلیل عاملی تاییدی مورد سنجش قرار گرفت و مدل نهایی ارایه گردید. یافته ها نشان داد شاخص های برازش مدل, نشان از تایید و برازش مدل پژوهش دارد. درنهایت بر اساس مدل نهایی, الگوی سازمان قابل اتکا دارای 8 مولفه اصلی 62 مولفه فرعی است, مولفه های اصلی مدل عبارت اند از عدم تمایل به ساده کردن تفاسیر, دل مشغولی, حساسیت به عملیات اعتمادسازی, انعطاف پذیری, تخصص گرایی, ایمنی و تاب آوری در مقابل شکست است. یافته ها نشان داد شرکت های هواپیمایی می توانند با انتخاب با انتخاب محورهای انعطاف پذیری, تخصص گرایی, رابطه بین دل مشغولی, اعتمادسازی, عدم تمایل به ساده کردن تفاسیر, حساسیت به عملیات, تحمل شکست و ایمنی در مقابل حوادث غیرمترقبه, را بهبود بخشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    حسینی، سیدحسن، و امیرخانی، امیرحسین. (1399). ارائه و اعتبار سنجی الگوی سازمان قابل اتکا برای شرکت های هواپیمایی ایران. مدیریت سازمان های دولتی، 9(1 (پیاپی 33) )، 29-44. SID. https://sid.ir/paper/389827/fa

    Vancouver: کپی

    حسینی سیدحسن، امیرخانی امیرحسین. ارائه و اعتبار سنجی الگوی سازمان قابل اتکا برای شرکت های هواپیمایی ایران. مدیریت سازمان های دولتی[Internet]. 1399؛9(1 (پیاپی 33) ):29-44. Available from: https://sid.ir/paper/389827/fa

    IEEE: کپی

    سیدحسن حسینی، و امیرحسین امیرخانی، “ارائه و اعتبار سنجی الگوی سازمان قابل اتکا برای شرکت های هواپیمایی ایران،” مدیریت سازمان های دولتی، vol. 9، no. 1 (پیاپی 33) ، pp. 29–44، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/389827/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button