مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

293
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

661
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

طراحی مدلی جهت بررسی رابطه بین قابلیت های سازمانی، مزیت رقابتی و عملکرد محصول جدید (مطالعه موردی: شرکت های فعال در صنعت مواد غذایی شهر مشهد)

صفحات

 صفحه شروع 243 | صفحه پایان 263

چکیده

 دستیابی به عملکرد برتر هدفی است که سازمان ها برای رسیدن به آن به اقدامات مختلفی روی می آورند. در این میان قابلیت ها تأثیر بسزایی در ایجاد مزیت رقابتی برای سازمان ها دارند و از جمله این قابلیت ها می توان به بازاریابی, نوآوری و تحقیق و توسعه اشاره کرد. در این پژوهش سعی بر ارائه مدلی شده است تا به بررسی رابطه بین قابلیت های سازمانی, مزیت رقابتی و عملکرد محصول جدید پرداخته شود. بدین منظور تعداد 105 پرسشنامه بین مدیران شرکت های مواد غذایی شهر مشهد توزیع شد. در این پژوهش از نرم افزار AMOS و SPSS برای تجزیه و تحلیل داده استفاده گردید. نتایج تحقیق نشان می دهد که رابطه معناداری بین قابلیت های سازمانی (قابلیت بازاریابی, قابلیت نوآوری, قابلیت تحقیق و توسعه) و مؤلفه های مزیت رقابتی (سرعت ارائه محصول و کیفیت محصول) وجود دارد, همچنین یافته های این تحقیق نشان داد که رابطه معناداری بین شاخص های مزیت رقابتی و مؤلفه های عملکرد محصول (عملکرد مالی و عملکرد مبتنی بر مشتری) جدید وجود دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    روشن قیاس، ابراهیم، سپهوند، رضا، غلامی چنارستان علیا، عبدالخالق، و پیرزاد، علی. (1400). طراحی مدلی جهت بررسی رابطه بین قابلیت های سازمانی, مزیت رقابتی و عملکرد محصول جدید (مطالعه موردی: شرکت های فعال در صنعت مواد غذایی شهر مشهد). مدیریت بهره وری (فراسوی مدیریت)، 15(1 (پیاپی 56) )، 243-263. SID. https://sid.ir/paper/390004/fa

    Vancouver: کپی

    روشن قیاس ابراهیم، سپهوند رضا، غلامی چنارستان علیا عبدالخالق، پیرزاد علی. طراحی مدلی جهت بررسی رابطه بین قابلیت های سازمانی, مزیت رقابتی و عملکرد محصول جدید (مطالعه موردی: شرکت های فعال در صنعت مواد غذایی شهر مشهد). مدیریت بهره وری (فراسوی مدیریت)[Internet]. 1400؛15(1 (پیاپی 56) ):243-263. Available from: https://sid.ir/paper/390004/fa

    IEEE: کپی

    ابراهیم روشن قیاس، رضا سپهوند، عبدالخالق غلامی چنارستان علیا، و علی پیرزاد، “طراحی مدلی جهت بررسی رابطه بین قابلیت های سازمانی, مزیت رقابتی و عملکرد محصول جدید (مطالعه موردی: شرکت های فعال در صنعت مواد غذایی شهر مشهد)،” مدیریت بهره وری (فراسوی مدیریت)، vol. 15، no. 1 (پیاپی 56) ، pp. 243–263، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/390004/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button