Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

509
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

877
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ایجاد فرهنگ عاطفی مثبت: اثر ارتباطات داخلی بر رفتار شهروندی مشتری با تاکید بر نقش رفتار شهروندی سازمانی

صفحات

 صفحه شروع 123 | صفحه پایان 152

چکیده

فرهنگ عاطفی محیط عاطفی یک سازمان و زیرمجموعه ای از فرهنگ سازمانی است. هدف از پژوهش حاضر بررسی نقش ایجاد یک فرهنگ عاطفی مثبت با در نظر گرفتن اثر ارتباطات داخلی بر رفتار شهروندی مشتری با تاکید بر نقش رفتار شهروندی سازمانی بود. این پژوهش از لحاظ هدف کاربردی و از نظر شیوه گردآوری داده ها توصیفی و پیمایشی از نوع همبستگی است. جامعه آماری شامل همه کارکنان و مشتریان بانک ملت شهر سمنان می باشد که برای کارکنان تعداد 150 نفر و برای مشتریان نامحدود است. ابزار گردآوری داده ها پرسشنامه بود. داده ها با بهره مندی از مدل سازی معادلات ساختاری تجزیه وتحلیل شدند. نتایج نشان داد ارتباطات متقارن و رهبری پاسخگو یک فرهنگ عاطفی مثبت به وجود می آورد. چنین فرهنگی باعث تقویت رفتار شهروندی سازمانی می شود. ارتباطات متقارن, رهبری پاسخگو, و فرهنگ عاطفی مثبت بر رفتار شهروندی کارکنان تاثیرگذار است. رفتار شهروندی سازمانی بر رضایت, ارزش ویژه برند, و شهروندی مشتری تاثیرگذار است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    فیض، داوود، و احمدی الوار، زهرا. (1400). ایجاد فرهنگ عاطفی مثبت: اثر ارتباطات داخلی بر رفتار شهروندی مشتری با تاکید بر نقش رفتار شهروندی سازمانی. مدیریت فرهنگ سازمانی، 19(1 )، 123-152. SID. https://sid.ir/paper/390043/fa

    Vancouver: کپی

    فیض داوود، احمدی الوار زهرا. ایجاد فرهنگ عاطفی مثبت: اثر ارتباطات داخلی بر رفتار شهروندی مشتری با تاکید بر نقش رفتار شهروندی سازمانی. مدیریت فرهنگ سازمانی[Internet]. 1400؛19(1 ):123-152. Available from: https://sid.ir/paper/390043/fa

    IEEE: کپی

    داوود فیض، و زهرا احمدی الوار، “ایجاد فرهنگ عاطفی مثبت: اثر ارتباطات داخلی بر رفتار شهروندی مشتری با تاکید بر نقش رفتار شهروندی سازمانی،” مدیریت فرهنگ سازمانی، vol. 19، no. 1 ، pp. 123–152، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/390043/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا