Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

444
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

782
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر بازاریابی خیرخواهانه بر قصد خرید مصرف کننده (مورد مطالعه: مصرف کنندگان تک ماکارون)

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 24

چکیده

 پژوهش حاضر با هدف بررسی تاثیر بازاریابی خیرخواهانه بر قصد خرید مصرف کنندگان تک ماکارون انجام شد. برای رسیدن به این هدف, از طریق مطالعات گذشته, عواملی که در این موضوع دخیل بودند شناسایی شدند و با استفاده از متغیرهای بازاریابی خیرخواهانه, جذابیت برند, هویت مصرف کننده با شرکت, بدبینی مصرف کننده, احساسات اخلاقی, و قصد خرید مدل پژوهش شکل گرفت. تحقیق حاضر از نظر هدف کاربردی و از نظر روش تحقیقی توصیفی است. ابزار گردآوری داده ها در این پژوهش پرسشنامه بود. تعداد 350 پرسشنامه بین مصرف کنندگان محصول تک ماکارون شهر تهران در فاصله زمانی آبان ماه تا دی ماه 1394 توزیع و تعداد 330 پرسشنامه قابل قبول جمع آوری شد. تجزیه وتحلیل داده ها با استفاده از تحلیل همبستگی و الگویابی معادلات ساختاری و با کمک نرم افزار AMOS18 انجام شد. نتایج پژوهش نشان داد بازاریابی خیرخواهانه بر جذابیت برند, احساسات اخلاقی, و قصد خرید مصرف کننده تاثیر مثبت و معنادار, اما, بر بدبینی مصرف کننده اثر معکوس و معنادار می گذارد. همچنین, احساسات اخلاقی و هویت مصرف کننده با شرکت نیز بر قصد خرید تاثیر مثبت و معنادار می گذارد. در نهایت بدبینی مصرف کننده بر قصد خرید محصول بازاریابی خیرخواهانه اثر معکوس می گذارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    خنیفر، حسین، سلطانی نژاد، نیما، و رشید، علی اصغر. (1400). تاثیر بازاریابی خیرخواهانه بر قصد خرید مصرف کننده (مورد مطالعه: مصرف کنندگان تک ماکارون). مدیریت فرهنگ سازمانی، 19(1 )، 1-24. SID. https://sid.ir/paper/390265/fa

    Vancouver: کپی

    خنیفر حسین، سلطانی نژاد نیما، رشید علی اصغر. تاثیر بازاریابی خیرخواهانه بر قصد خرید مصرف کننده (مورد مطالعه: مصرف کنندگان تک ماکارون). مدیریت فرهنگ سازمانی[Internet]. 1400؛19(1 ):1-24. Available from: https://sid.ir/paper/390265/fa

    IEEE: کپی

    حسین خنیفر، نیما سلطانی نژاد، و علی اصغر رشید، “تاثیر بازاریابی خیرخواهانه بر قصد خرید مصرف کننده (مورد مطالعه: مصرف کنندگان تک ماکارون)،” مدیریت فرهنگ سازمانی، vol. 19، no. 1 ، pp. 1–24، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/390265/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا