مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

289
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

112
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تدوین مدل ترغیب ورزشکاران به خرید کالای ورزشی تولید داخل

صفحات

 صفحه شروع 95 | صفحه پایان 108

چکیده

 هدف هدف پژوهش حاضر طراحی و تدوین مدل ترغیب ورزشکاران به خرید کالای ورزشی تولید داخل بود. روش شناسی: این تحقیق از نوع تحقیقات اکتشافی با ماهیت کیفی است که به شیوه داده بنیاد انجام گرفت. جامعه آماری این پژوهش را کلیه ورزشکاران شاخص و نخبه استان اردبیل تشکیل داده بودند که از بین آنها 22 نفر بعنوان نمونه آماری(نمونه گیری هدفمند) انتخاب گردید. و از طریق مصاحبه عمیق به جمع آوری اطلاعات آنها پرداخته شد. داده های حاصل از مصاحبه به روش تیوری سازی داده بنیاد, کدگذاری و تجزیه و تحلیل گردید. یافته ها: تحلیل یافته های تحقیق حاصل از پنج مفهوم شرایط علی, شرایط مداخله گر, شرایط زمینه ای, راهبردها و پیامدها در قالب الگوی کدگذاری استراوس و کوربین(1990) نشان داد که؛ بالا بردن کیفیت کالاهای ورزشی, تبلیغات و فرهنگ استفاده مناسب, ساماندهی و بهسازی شرکت های ورزشی, اهداء لوح یادبود در مسابقات و خرید اینترنتی از مولفه های اصلی ترغیب ورزشکاران به خرید کالای ورزشی داخلی هستند. نتیجه گیری: به طور کلی نتایج در قالب یک مدل کیفی نشان داد که با اتخاذ یک رویه و سیاست کلی و با ارتقاء کیفیت کالاهای ورزشی تولید داخل می توان ورزشکاران را به خرید کالاهای ورزشی ساخت داخل ترغیب نمود و با راهبردهای مناسبی همچون مبارزه با قاچاق کالای ورزشی, ارتقای کیفیت کالاهای ورزشی داخل؛ اطلاع رسانی و تبلیغ, رونق تولیدات ورزشی را افزایش داده و تحریم های اقتصادی را بی اثر و همبستگی ملی را افزایش داد و در نهایت پدیده ای با عنوان ترجیح و خرید کالای ورزشی داخلی به جای کالای ورزشی خارجی توسط ورزشکاران رخ خواهد داد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    نمازی، مهرداد، ایمان زاده، مسعود، و محرم زاده، مهرداد. (1399). تدوین مدل ترغیب ورزشکاران به خرید کالای ورزشی تولید داخل. مدیریت و توسعه ورزش، 9(1 (پیاپی 21) )، 95-108. SID. https://sid.ir/paper/390624/fa

    Vancouver: کپی

    نمازی مهرداد، ایمان زاده مسعود، محرم زاده مهرداد. تدوین مدل ترغیب ورزشکاران به خرید کالای ورزشی تولید داخل. مدیریت و توسعه ورزش[Internet]. 1399؛9(1 (پیاپی 21) ):95-108. Available from: https://sid.ir/paper/390624/fa

    IEEE: کپی

    مهرداد نمازی، مسعود ایمان زاده، و مهرداد محرم زاده، “تدوین مدل ترغیب ورزشکاران به خرید کالای ورزشی تولید داخل،” مدیریت و توسعه ورزش، vol. 9، no. 1 (پیاپی 21) ، pp. 95–108، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/390624/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button