مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

225
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

452
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تحلیل راهبردی نیازهای هواداران تیم های فوتبال لیگ برتر ایران

صفحات

 صفحه شروع 101 | صفحه پایان 120

چکیده

 تماشاچیان برای باشگاه ها, مهم ترین گروه برای کسب درآمد به حساب می آیند. در نتیجه شناسایی نیازهای موردنظر تماشاگر ورزشی و درک مثبت او از کیفیت خدمات ارایه شده برای پشتیبانی تیم, حضور و درآمد تیم بسیار حیاتی است. بر همین اساس تحقیق حاضر به تحلیل راهبردی نیازهای هواداران تیم های فوتبال لیگ برتر ایران پرداخت. روش شناسی: جامعه آماری کلیه هواداران سه بازی پرسپولیس-استقلال, پیکان-استقلال, سپیدرود-پرسپولیس بودند. با توجه به تعداد گویه ها400 پرسشنامه به صورت تصادفی توزیع گردید و در نهایت 373پرسشنامه صحیح موردتجزیه و تحلیل قرار گرفت. پایایی پرسشنامه با استفاده از روش آلفای کرونباخ تعیین شد. ابزار تحقیق ا پرسش نامه محقق ساخته بود که روایی صوری و محتوایی آن از نظر متخصصین مدیریت ورزشی و روایی سازه آن با تحلیل عاملی تایید شد. همچنین ابزار راهبردی ماتریس BCG و بهره گیری از روش کمی تحلیل داده ها و روابط خاکستری وضعیت راهبردی در هریک از ابعاد و مولفه های کیفیت خدمات بررسی شد. یافته ها: در تجزیه و تحلیل داده ها از طریق تحلیل عاملی اکتشافی و تاییدی 5 بعد مورد شناسایی قرارگرفت که با استفاده از روابط خاکستری مورد اولویت بندی قرار گرفتند. این ابعاد به ترتیب شامل امکانات فیزیکی, عوامل مدیریتی, اتمسفر, امکانات جانبی و رسانه و اطلاع رسانی بودند. نتیجه گیری: به مدیران توصیه می گردد که با اقدامات خلاقانه و برنامه ریزی صحیح که چندان هزینه بر و زمان بر نباشد, رضایت هواداران ورزشی را جلب نمایند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    قلی پور، نگار، عیدی، حسین، یوسفی، بهرام، و امیری، فرزاد. (1399). تحلیل راهبردی نیازهای هواداران تیم های فوتبال لیگ برتر ایران. مدیریت و توسعه ورزش، 9(2 (پیاپی 22) )، 101-120. SID. https://sid.ir/paper/390638/fa

    Vancouver: کپی

    قلی پور نگار، عیدی حسین، یوسفی بهرام، امیری فرزاد. تحلیل راهبردی نیازهای هواداران تیم های فوتبال لیگ برتر ایران. مدیریت و توسعه ورزش[Internet]. 1399؛9(2 (پیاپی 22) ):101-120. Available from: https://sid.ir/paper/390638/fa

    IEEE: کپی

    نگار قلی پور، حسین عیدی، بهرام یوسفی، و فرزاد امیری، “تحلیل راهبردی نیازهای هواداران تیم های فوتبال لیگ برتر ایران،” مدیریت و توسعه ورزش، vol. 9، no. 2 (پیاپی 22) ، pp. 101–120، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/390638/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا