مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

840
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

731
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

طراحی مدل توسعه تجارت از طریق تلفن همراه در ایران: کاربرد روش دلفی

صفحات

 صفحه شروع 97 | صفحه پایان 118

چکیده

 پس از دوره اقتصادی صنعتی که همراه با تغییرات و تحولات بسیاری در زندگی بشر و نظام های بشری بود, هم اکنون مواجهه با دوره جدیدی از زندگی بشر تحت عنوان انقلاب الکترونیکی هستیم. یکی از مظاهر این انقلاب الکترونیکی, تجارت از طریق تلفن همراه می باشد. امروزه این سبک نوین از تجارت در بخش های وسیعی از جهان, بویژه کشورهای در حال توسعه مورد استفاده قرار می گیرد. حال مساله اصلی و بنیادی آن است که چگونه می توان مدل توسعه چنین تجارتی را در ایران طراحی و تبیین نمود. به منظور حل این مساله, تحقیق اکتشافی حاضر شکل گرفت و محقق, پس از وزن دهی به عوامل مستخرج از مبانی نظری و گویه سازی برای آن ها, توسط پانل صاحب نظران دلفی طی چهار مرحله به ابعاد سه گانه (تکنولوژیکی, شخصیتی و اجتماعی) و دوازده مولفه نوظهور دست یافت. این مولفه ها, صورت-بندی مدل مفهومی توسعه تجارت از طریق تلفن همراه را رقم زدند. آزمون مدل مفهومی پیش-گفته, در جامعه مجازی ایرانیان با پرسشنامه طراحی شده و استفاده از نرم افزار آموس به انجام رسید. داده های جمع آوری شده با استفاده از مدل معادلات ساختاری مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. بدین منظور ابتدا با استفاده از تحلیل عاملی تاییدی روابط سازه های تحقیق مورد آزمون قرار گرفته سپس با استفاده از تحلیل مسیر فرضیات مورد آزمون قرار گرفته است. نهایتا این پژوهش با رویکرد آینده پژوهی و افزودن بعد زمان به ابعاد سه گانه به پویایی مدل پرداخته است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    جوکار، علی اکبر، صفرزاده، حسین، پرهیزگار، محمدمهدی، و نوروزی، علی. (1392). طراحی مدل توسعه تجارت از طریق تلفن همراه در ایران: کاربرد روش دلفی. پژوهش های مدیریت در ایران، 17(4)، 97-118. SID. https://sid.ir/paper/391248/fa

    Vancouver: کپی

    جوکار علی اکبر، صفرزاده حسین، پرهیزگار محمدمهدی، نوروزی علی. طراحی مدل توسعه تجارت از طریق تلفن همراه در ایران: کاربرد روش دلفی. پژوهش های مدیریت در ایران[Internet]. 1392؛17(4):97-118. Available from: https://sid.ir/paper/391248/fa

    IEEE: کپی

    علی اکبر جوکار، حسین صفرزاده، محمدمهدی پرهیزگار، و علی نوروزی، “طراحی مدل توسعه تجارت از طریق تلفن همراه در ایران: کاربرد روش دلفی،” پژوهش های مدیریت در ایران، vol. 17، no. 4، pp. 97–118، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/391248/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button