Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

547
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

791
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تحلیل عوامل موثر بر توسعه برند پوشاک ورزشی

صفحات

 صفحه شروع 979 | صفحه پایان 995

چکیده

 هدف از این پژوهش, تحلیل عوامل موثر بر توسعه برندهای پوشاک ورزشی بود. این پژوهش به روش آمیخته اکتشافی و در دو بخش کیفی و کمی انجام گرفت. ابزار گردآوری در بخش کیفی, مصاحبه های عمیق و نیمه ساختاریافته با خبرگان بود که براساس نتایج آن, پرسشنامه ای تهیه و در بخش کمی استفاده شد. روایی پرسشنامه را هفت نفر از متخصصان بازاریابی ورزشی تایید کردند. پایایی پرسشنامه نیز از طریق ضریب آلفای کرونباخ 96/0 به دست آمد. جامعه آماری شامل استادان و اعضای هیات علمی دانشکده های تربیت بدنی و دانشجویان رشته تربیت بدنی (کارشناسی ارشد و دکتری) بود. حجم نمونه براساس فرمول جامعه نامحدود تعیین شد و به روش نمونه گیری تصادفی ساده, پرسشنامه در میان 376 نفر به صورت الکترونیکی توزیع و جمع آوری شد. در نهایت داده های جمع آوری شده با استفاده از نرم افزارهای اس پی اس اس نسخه 22 و اسمارت پی ال اس نسخه2 تحلیل و مدل پژوهش استخراج و اعتبارسنجی شد. نتایج نشان داد تنوع و نوآوری در تولید, برنامه ریزی راهبردی, انتخاب بازار هدف, رتبه بندی پوشاک ورزشی و طراحی متناسب با نیاز بازار در توسعه عمودی و به کارگیری فناوری روز در تولید محصولات نیز در توسعه افقی برند پوشاک ورزشی داخلی تاثیرگذار است. براساس مدل برآمده از پژوهش می توان گفت که به ترتیب عوامل داخلی شرکت, عوامل خارجی شرکت, عوامل مربوط به نهادهای حاکمیتی, نقش قانونی و نقش حمایتی دولت بیشترین تاثیر را بر توسعه برندهای ورزشی داخلی داشتند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    قبادی، علی، شتاب بوشهری، ناهید، و خطیبی، امین. (1399). تحلیل عوامل موثر بر توسعه برند پوشاک ورزشی. مدیریت ورزشی (حرکت)، 12(4 )، 979-995. SID. https://sid.ir/paper/391310/fa

    Vancouver: کپی

    قبادی علی، شتاب بوشهری ناهید، خطیبی امین. تحلیل عوامل موثر بر توسعه برند پوشاک ورزشی. مدیریت ورزشی (حرکت)[Internet]. 1399؛12(4 ):979-995. Available from: https://sid.ir/paper/391310/fa

    IEEE: کپی

    علی قبادی، ناهید شتاب بوشهری، و امین خطیبی، “تحلیل عوامل موثر بر توسعه برند پوشاک ورزشی،” مدیریت ورزشی (حرکت)، vol. 12، no. 4 ، pp. 979–995، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/391310/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا