مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

391
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

635
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

عوامل کلیدی موفقیت در خط مشی گذاری بخش خدمات عمومی ایران

صفحات

 صفحه شروع 2 | صفحه پایان 23

چکیده

 بسیاری از چالش های اجرا و ارزیابی خط مشی های عمومی در بخش خدمات عموم ایرانی, با تدبیر به تمهیدات اثربخشی آنها در مرحله تدوین و شکل گیری خط مشی, می توانند بروز نکنند. امروزه با توجه به چند بعدی بودن پدیده ها و مسایل اداره بخش خدمات عمومی, و شکست ها و نارضایتی هایی که در عمل به این حوزه شکل گرفته, ضرورت همراستایی این خط مشی ها با خردمایه های جامع موثر بر تدوین خط مشی را بیشتر نمایان میسازد. دانشمندان عوامل ارزشی, سیاستی, اقتصادی, قانونی و حرفه ای متفاوتی را به عنوان مختصات موثر بر تدوین خط مشی های عمومی, مورد پذیرش قرار داده اند. جهت ایجاد یک رویکرد علمی, شناخت کامل عناصر بحرانی, هدف این پژوهش آن است که بنیانهای کلیدی موفقیت در خط مشی گذاری بخش خدمات عمومی ایران را مورد احصاء قرار دهد. بنابراین با مطالعه متون خط مشی و اقتضایات بخش خدمات عمومی و نظرسنجی به صورت پیمایشی با تکنیک دلفی و پانلی 21 نفره از خبرگان آگاه به موضوع, ابعاد و مولفه هایی شناخته و تایید شده اند. نتایج نشان میدهد که نیاز است 28 مولفه که در قالب پنج بعد خردمایه های نام برده شده در نظریه اگنیس اسنلن (2002) طبقه بندی شده اند, برای شکل گیری جامعییت و اعتدال در تدوین خط مشی های بخش خدمات عمومی ایران و جلوگیری از تک بعد نگری و شکست این حوزه مورد ملاحظه خط مشی گذاران قرار گیرند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    خوبرو، محمدتقی، و ابراهیمی، روح اله. (1398). عوامل کلیدی موفقیت در خط مشی گذاری بخش خدمات عمومی ایران. مطالعات راهبردی سیاست گذاری عمومی(مطالعات راهبردی جهانی شدن)، 9(32 )، 2-23. SID. https://sid.ir/paper/391573/fa

    Vancouver: کپی

    خوبرو محمدتقی، ابراهیمی روح اله. عوامل کلیدی موفقیت در خط مشی گذاری بخش خدمات عمومی ایران. مطالعات راهبردی سیاست گذاری عمومی(مطالعات راهبردی جهانی شدن)[Internet]. 1398؛9(32 ):2-23. Available from: https://sid.ir/paper/391573/fa

    IEEE: کپی

    محمدتقی خوبرو، و روح اله ابراهیمی، “عوامل کلیدی موفقیت در خط مشی گذاری بخش خدمات عمومی ایران،” مطالعات راهبردی سیاست گذاری عمومی(مطالعات راهبردی جهانی شدن)، vol. 9، no. 32 ، pp. 2–23، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/391573/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا