Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

845
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

613
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی چالش های آموزش برخط شیمی و ارایه راهکار برای بهبود آن با اجرای طرح معلم یار

صفحات

 صفحه شروع 41 | صفحه پایان 56

چکیده

 تهدید ناشی از ویروس کرونا فرصت مناسبی را برای پرداختن به آموزش های فناورانه در دانشگاه ها و مدارس ایجاد کرد. این پژوهش به منظور بررسی چالش ها و ارائة راهکارهای بهبود آموزش الکترونیکی آنلاین و تأثیر آن در پیشرفت تحصیلی فراگیران در طول دوران شیوع بیماری کرونا و تعطیلی مراکز آموزشی با اجرای طرح معلم یار انجام یافته و تدوین شده است. در این پژوهش در چارچوب رویکرد کیفی, از مصاحبة نیمه ساختاریافته برای جمع آوری داده استفاده شده است. جامعة آماری این پژوهش را استادان, معلمان و دانشجویان شیمی تشکیل می دهد و توزیع جمعیت شناختی مشارکت کنندگان در پژوهش شامل 2 استاد, 10 معلم و 13 دانشجو و 10 دانش آموز است. در این پژوهش ابتدا چالش ها و چشم انداز های آموزش آنلاین بررسی شد؛ سپس داده های حاصل از پژوهش به صورت منسجم جمع بندی و مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت و متناسب با هر چالش, پیشنهادهایی ارائه گردید. نتایج پژوهش نشان داد که افزایش مشارکت فعال دانش آموزان, تولید محتوای الکترونیکی متنوع, افزایش اشتیاق و علاقمندی فراگیران, افزایش رضایتمندی والدین, بهبود فرایند آموزش آنلاین, بالا بردن تعامل در آموزش الکترونیکی, افزایش کارایی معلم یاران و ارائه کارورزی به روش جدید, از دستاوردهای مثبت آموزش مجازی می باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    رنجبر، سیف اله، کامیابی، شریف، و حذرخانی، حسن. (1400). بررسی چالش های آموزش برخط شیمی و ارایه راهکار برای بهبود آن با اجرای طرح معلم یار. پژوهش در آموزش شیمی، 3(1 )، 41-56. SID. https://sid.ir/paper/392430/fa

    Vancouver: کپی

    رنجبر سیف اله، کامیابی شریف، حذرخانی حسن. بررسی چالش های آموزش برخط شیمی و ارایه راهکار برای بهبود آن با اجرای طرح معلم یار. پژوهش در آموزش شیمی[Internet]. 1400؛3(1 ):41-56. Available from: https://sid.ir/paper/392430/fa

    IEEE: کپی

    سیف اله رنجبر، شریف کامیابی، و حسن حذرخانی، “بررسی چالش های آموزش برخط شیمی و ارایه راهکار برای بهبود آن با اجرای طرح معلم یار،” پژوهش در آموزش شیمی، vol. 3، no. 1 ، pp. 41–56، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/392430/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا