مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

373
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

549
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نقش و تاثیر مبانی نظری، فلسفی، دینی و سایر مطلوب ها در استانداردسازی نظام تربیت و آموزش سازمانی

صفحات

 صفحه شروع 107 | صفحه پایان 140

چکیده

 هدف: این پژوهش, تعیین مولفه های موثر و نقش و تاثیر آنها در استانداردسازی نظام تربیت و آموزش سازمانی و روش آن ازنظر هدف کاربردی و ازنظر روش توصیفی تحلیلی و ازجمله تحقیقات کیفی اکتشافی است. جامعه و نمونه آماری تحقیق در بخش کیفی جهت استخراج مبانی و تعیین کننده های بنیادین, مستندات طرح "طراحی نظام جامع تربیت و آموزش سازمانی" شامل پروژه های مبانی دینی و فلسفی (انسان شناسی, هستی شناسی, معرفت شناسی, ارزش شناسی), مبانی روان شناختی (جسمانی, شناختی, عاطفی و اجتماعی), مبانی زیست شناختی و مبانی فن شناختی (فناورانه) و منابع نظری مرتبط از کتب, مقالات و سایر منابع دردسترس بود. برای اعتباریابی یافته های تحقیق, 10 نفر از خبرگان آموزش سازمانی به صورت هدف مند به عنوان نمونه تحقیق انتخاب شدند. یافته ها پس از ارایه در جلسات کارشناسی, با روش اجماع نظر خبرگان, نهایی و پس از تایید آنها ارایه شده است. یافته ها: در گام اول تعیین کننده های بنیادین که در استانداردسازی نظام تربیت و آموزش سازمانی, موثرند, استخراج و مورد تصویب کارگروه تخصصی (نمونه تحقیق) قرارگرفت. نحوه تاثیر مبانی و تعیین کننده ها در استانداردسازی نظام تربیت و آموزش از مبانی نظری استخراج و پس از اعمال نظر و تایید کارگروه ارایه شد. درنهایت نوع تاثیر مبانی و تعیین کننده های بنیادین در استاندارد سازی نظام تربیت و آموزش سازمانی درقالب گزاره هایی کوتاه تدوین و ارایه شد. نتیجه گیری: همان طورکه یافته های این تحقیق, مبنایی برای طراحی زیرنظام استانداردسازی نظام تربیت و آموزش سازمانی قرار گرفت, هم روش ارایه شده در این تحقیق و هم یافته ها می تواند در طراحی الگو ها و فرایندهای نظام تربیت و آموزش سازمانی, مخصوصا زیرنظام استانداردسازی نظام تربیت و آموزش سازمانی و یا نظام های تعلیم وتربیت کشور (آموزش وپرورش, آموزش عالی, . . . ) مورد استفاده قرار گیرد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    حسین پور، رضا. (1399). نقش و تاثیر مبانی نظری, فلسفی, دینی و سایر مطلوب ها در استانداردسازی نظام تربیت و آموزش سازمانی. پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت اسلامی، 28 (دوره جدید)(47 )، 107-140. SID. https://sid.ir/paper/393070/fa

    Vancouver: کپی

    حسین پور رضا. نقش و تاثیر مبانی نظری, فلسفی, دینی و سایر مطلوب ها در استانداردسازی نظام تربیت و آموزش سازمانی. پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت اسلامی[Internet]. 1399؛28 (دوره جدید)(47 ):107-140. Available from: https://sid.ir/paper/393070/fa

    IEEE: کپی

    رضا حسین پور، “نقش و تاثیر مبانی نظری, فلسفی, دینی و سایر مطلوب ها در استانداردسازی نظام تربیت و آموزش سازمانی،” پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت اسلامی، vol. 28 (دوره جدید)، no. 47 ، pp. 107–140، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/393070/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button