مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

277
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

513
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

جهانی سازی گوشت قرمز حلال، فرصت ها، چالش ها

صفحات

 صفحه شروع 25 | صفحه پایان 32

چکیده

 سابقه و هدف: غذای حلال بیش از 1400سال است که درجمعیت مسلمانان مصرف می شود ولی صنعت حلال در سال های اخیر بسیار رونق گرفته و تقاضای این غذا نیز به طور قابل توجهی افزایش یافته است. درحال حاضر 1. 8میلیارد نفر مسلمان درجهان زندگی می کنند که در حدود 27 درصد از جمعیت جهان تخمین زده می شود که اکثریت قریب به اتفاق آنان پایبند به آداب دینی در امر غذا خوردن هستند. تخمین زده شده بود که تعداد جمعیت مسلمانان تا سال 2030 از 2 میلیارد نفر فراتر خواهد رفت. می توان گفت که تقریبا 20 درصد مسلمانان در کشورهای غیرمسلمان زندگی می کنند. نتایج: جهانی شدن صنعت گوشت قرمز حلال که روز به روز در حال تحول روبه وسعت است, فرصت ها وچالش هایی دارد ازجمله فرصت های این امر آگاهی جهانی نسبت به بازار گوشت حلال توسط دولت ها, شرکت ها و مؤسسات مالی غیرمسلمان, ظهور داده های پژوهشی قابل اتکاء, به کارگیری تبلیغات گسترده جهانی درخصوص غذای حلال, ایمنی وکیفیت گوشت حلال نسبت به غیرحلال, فرصت های سرمایه گذاری حلال توسط کشورهای اسلامی, نبود راهبردهای شفاف برای همکاری های منطقه ای و بین المللی, سردرگمی به خاطر استانداردهای گوناگون درحوزه گوشت حلال و تعارض منافع آنان, تأمین مالی نامناسب استارت آپها و نوآوری ها, آموزش های ناکافی, جنگ و خشونت در خاورمیانه, وجود ترس از اسلامی گری, فعالیت گسترده گیاهخواران, استانداردهای گوشت قرمزحلال تقلبی و. . . از جمله چالش ها و معایب این فعالیت هستند. نتیجه گیری: درحال حاضر برند گوشت قرمز حلال درانحصار کشورهای غیرمسلمان است اگرچه فرصت ها وچالش های جهانی سازی که درمقاله برشمرده شد شامل حال این کشورها می شود ولی کشورهای مسلمان مثل جمهوری اسلامی ایران با در نظرگرفتن این فرصت ها وچالش ها و نقاط ضعف و قوت می توانند بازار جهانی گوشت قرمز حلال را در آینده دردست بگیرند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    احمدی، محمد. (1400). جهانی سازی گوشت قرمز حلال, فرصت ها, چالش ها. پژوهشنامه حلال، 4(2 )، 25-32. SID. https://sid.ir/paper/393169/fa

    Vancouver: کپی

    احمدی محمد. جهانی سازی گوشت قرمز حلال, فرصت ها, چالش ها. پژوهشنامه حلال[Internet]. 1400؛4(2 ):25-32. Available from: https://sid.ir/paper/393169/fa

    IEEE: کپی

    محمد احمدی، “جهانی سازی گوشت قرمز حلال, فرصت ها, چالش ها،” پژوهشنامه حلال، vol. 4، no. 2 ، pp. 25–32، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/393169/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button