مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

559
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

727
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

واکنش شرکت های بالغ در برابر شرکت های تازه وارد با رویکرد نظریه بازی ها (مورد مطالعه: تاکسیرانی، اسنپ و تپسی)

صفحات

 صفحه شروع 149 | صفحه پایان 170

چکیده

 تحقیق حاضر شرایطی را تبیین می کند که شرکتهای بالغ بایستی متکی بر چه مکانیزم هایی باشند تا بتوانند با شرکتهای تازه وارد رقابت کنند؛ به همین منظور در این مطالعه بدنبال آنیم که بدانیم که شرکت تاکسیرانی به عنوان یک شرکت بالغ با اتکا به کدام یک از مکانیزم های قیمت, نوآوری و برندسازی می تواند با شرکتهای اسنپ و تپسی رقابت کند. در تحقیق حاضر با استفاده از رویکرد نظریه بازیها؛ مدل غیرهمکارانه اسنپ, تپسی و تاکسیرانی توسعه داده شده است. نتایج تحقیق نشان می دهد که هر چقدر هزینه های نوآوری و برند سازی افزایش یابد تقاضا برای استفاده از خدمات شرکت های اسنپ و تپسی افزایش و برای تاکسیرانی کاهش می یابد بنابراین اگر تاکسیرانی می خواهد در رقابت با اسنپ و تپسی باقی بماند لازم است که تنها به قیمت گذاری واکنش نشان دهد و قیمت ارایه خدمت در هر مسیر را در محدوده قیمت های اسنپ و تپسی تعیین نماید.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    عبدلی، قهرمان، صفری، حسین، و امیر امینی کهریزه، علی. (1399). واکنش شرکت های بالغ در برابر شرکت های تازه وارد با رویکرد نظریه بازی ها (مورد مطالعه: تاکسیرانی, اسنپ و تپسی). پژوهش ها و سیاست های اقتصادی، 28(93 )، 149-170. SID. https://sid.ir/paper/393919/fa

    Vancouver: کپی

    عبدلی قهرمان، صفری حسین، امیر امینی کهریزه علی. واکنش شرکت های بالغ در برابر شرکت های تازه وارد با رویکرد نظریه بازی ها (مورد مطالعه: تاکسیرانی, اسنپ و تپسی). پژوهش ها و سیاست های اقتصادی[Internet]. 1399؛28(93 ):149-170. Available from: https://sid.ir/paper/393919/fa

    IEEE: کپی

    قهرمان عبدلی، حسین صفری، و علی امیر امینی کهریزه، “واکنش شرکت های بالغ در برابر شرکت های تازه وارد با رویکرد نظریه بازی ها (مورد مطالعه: تاکسیرانی, اسنپ و تپسی)،” پژوهش ها و سیاست های اقتصادی، vol. 28، no. 93 ، pp. 149–170، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/393919/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button