مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

436
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

248
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نظریه هوش های چندگانه و شاخص های خلاقیت و درگیری یادگیرنده در کتب ریاضی

صفحات

 صفحه شروع 151 | صفحه پایان 170

چکیده

 هدف هدف از این پژوهش, بررسی نظریه هوش های چندگانه و شاخص های خلاقیت و درگیری یادگیرنده در تصاویر کتب ریاضی پایه اول کشورهای آمریکا, ژاپن و ایران بود. روش روشاینپژوهش کیفی و از نوع تحلیلمحتوا است. جامعه مورد مطالعه شامل کتب ریاضی اول کشورهای آمریکا, ژاپن و ایران در سال 98-1397 است. یافته ها تحلیل ها نشان می دهد که در کتاب ریاضی اول ایران, براساس شاخص خلاقیت گیلفورد, تفکر واگرا کمتر مورد توجه قرار گرفته است و در محتوای موجود تلاشی برای پرورش خلاقیت دانش آموزان صورت نگرفته است. میزان توجه به هوش منطقی-ریاضی در محتوای کتاب ریاضی اول کشور ایران بسیار کم است. نتیجه گیری مفاهیم ریاضی کتاب ایران, بیش از توان ذهنی فراگیران در این سن است که باعث سردرگمی فراگیران و در نتیجه منجر به عملکرد معکوس در فرایند یادگیری می شود. گنجاندن مطالب حاشیه ای و دور از مباحث درسی, در این کتاب, مانع از تفکر مطلوب فراگیران خواهدشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    شیروانی شیری، علی، و آزادی، نفیسه. (1399). نظریه هوش های چندگانه و شاخص های خلاقیت و درگیری یادگیرنده در کتب ریاضی. ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی، 10(2 )، 151-170. SID. https://sid.ir/paper/394783/fa

    Vancouver: کپی

    شیروانی شیری علی، آزادی نفیسه. نظریه هوش های چندگانه و شاخص های خلاقیت و درگیری یادگیرنده در کتب ریاضی. ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی[Internet]. 1399؛10(2 ):151-170. Available from: https://sid.ir/paper/394783/fa

    IEEE: کپی

    علی شیروانی شیری، و نفیسه آزادی، “نظریه هوش های چندگانه و شاخص های خلاقیت و درگیری یادگیرنده در کتب ریاضی،” ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی، vol. 10، no. 2 ، pp. 151–170، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/394783/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button