مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

182
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

456
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

آسیب شناسی نحوه اعمال قانون درخودروهای آلاینده شهر تهران

صفحات

 صفحه شروع 145 | صفحه پایان 166

چکیده

 تحقیق حاضر با هدف آسیب شناسی نحوه اعمال قانون در خودروهای آلاینده شهر تهران انجام گرفت. پژوهشحاضراز نظرهدف, کاربردیوازنظرروش, آمیختهاکتشافی, ابتداکیفیوبعد کمیاست. جامعهآماریدر بخشکیفی شامل 10 نفر خبرگانحوزه ترافیک و آلودگی هوا بودند, که از طریق نمونه گیری هدفمند انتخاب شدند. در بخشکمی 70 نفراز روسا و جانشینان راهور تهران بزرگ کهبه صورت تمام شمارانتخاب شده بودند و 80 نفر از مراجعه کنندگان به مرکز معاینه فنی شرق تهران که به روشنمونه گیریتصادفی ساده با استفاده از جدول مورگان از بین 101 انتخابشدند. داده هادربخشکیفیازطریقاجرای مصاحبهنیمه ساختاریافته استخراجوتحلیل آنها توسط نرم افزارMaxqda انجام شد. دربخش کمیپسازتبدیلآسیب ها بهگویه هایبرگرفته از مرحله مصاحبه با استفاده از روش توصیفی-پیمایشیو نرم افزارهایspss مدل برآمده از فاز نخست تحقیق با روش هایتحلیل عاملیاکتشافیمورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. در بخش کیفی, مدل اولیه پژوهش و در مرحله کمی مدل نهایی پژوهش شناسایی شد و تمام ابعاد مدل داده بنیاد استخراجی تبیین شد. نتایجاینتحقیقنشانمی دهد مهم ترین آسیب ها در سه شاخه آسیب های رفتاری, زمینه ای و ساختاری در 9 مولفه شامل: مدیران, جو سازمانی, قانون گریزی, انگیزه و آموزش, سیاسی-قانونی, فرهنگی-اجتماعی, اقتصادی-حقوقی, منابع مالی و زیرساخت طبقه بندی شدند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    حسینی، سیدمهدی، کشفی، سیدسعید، و اسدیان، ابراهیم. (1399). آسیب شناسی نحوه اعمال قانون درخودروهای آلاینده شهر تهران. مطالعات مدیریت ترافیک، -(56 )، 145-166. SID. https://sid.ir/paper/394819/fa

    Vancouver: کپی

    حسینی سیدمهدی، کشفی سیدسعید، اسدیان ابراهیم. آسیب شناسی نحوه اعمال قانون درخودروهای آلاینده شهر تهران. مطالعات مدیریت ترافیک[Internet]. 1399؛-(56 ):145-166. Available from: https://sid.ir/paper/394819/fa

    IEEE: کپی

    سیدمهدی حسینی، سیدسعید کشفی، و ابراهیم اسدیان، “آسیب شناسی نحوه اعمال قانون درخودروهای آلاینده شهر تهران،” مطالعات مدیریت ترافیک، vol. -، no. 56 ، pp. 145–166، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/394819/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button