مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

578
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

623
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

جلوه تربیتی تعلیمی ادبیات انقلاب و جنگ در آثار منتخب کودک دهه شصت

صفحات

 صفحه شروع 107 | صفحه پایان 126

چکیده

 یکی از گونه های مهم ادبیات, ادبیات کودکان است. در ایران, به رغم عظمت و قدرت و سابقه ادبی, ادبیات کودکان به معنای امروزی سابقه چندانی ندارد؛ اما در دوره معاصر به ادبیات کودکان توجه گسترده ای شده است به طوری که می توان گفت: یکی از گسترده ترین و زیباترین انواع ادبی کودک در ایران بویژه در دوره معاصر جلوه ادبیات تعلیمی, ادبیات انقلاب و جنگ در آثارکودک است. این نمود در ادبیات کودک دهه ی شصت به دلیل این که از وقوع انقلاب اسلامی زمان زیادی نمی گذشت هم چنین در فاصله کوتاهی از انقلاب اسلامی جنگ تحمیلی رخ داد به اوج خود رسید به گونه ای که بسیاری از شاعران و نویسندگان ایران بویژه شاعران کودک و نوجوان از میان انواع ادبی به این نوع ادبی توجه شایانی کردند. این مقاله با هدف نمایان ساختن و تحلیل و بررسی جلوه ادبیات تعلیمی, ادبیات انقلاب و جنگ در آثارکودک دهه ی شصت نگارش یافته است. برای دستیابی به این هدف, ابتدا به طور اجمالی به بیان معنای دقیق ادبیات کودک و ویژگی های آن و ادوار سنی کودکان پرداخته شده است. سپس ادبیات تعلیمی, ادبیات انقلاب و جنگ و جلوه های آن در شعر و داستان کودک دهه ی شصت مورد تحلیل و بررسی قرار گرفته است. نتیجة این بررسی نشان می دهد که پایداری, شجاعت, نوع دوستی, امیدواری, جوانمردی, طرفداری از حق و حقیقت و استقامت در مقابل زور و ستم ارزش ها و مضامین تعلیمی ای هستند که هسته ی مرکزی بسیاری از قصه ها و داستان های کودک دهه ی شصت را تشکیل می دهند

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    وزیری مهر، سهیلا، سالاری، مصطفی، و رومیانی، بهروز. (1398). جلوه تربیتی تعلیمی ادبیات انقلاب و جنگ در آثار منتخب کودک دهه شصت. پژوهش های اخلاقی (انجمن معارف اسلامی)، 9(4 )، 107-126. SID. https://sid.ir/paper/396001/fa

    Vancouver: کپی

    وزیری مهر سهیلا، سالاری مصطفی، رومیانی بهروز. جلوه تربیتی تعلیمی ادبیات انقلاب و جنگ در آثار منتخب کودک دهه شصت. پژوهش های اخلاقی (انجمن معارف اسلامی)[Internet]. 1398؛9(4 ):107-126. Available from: https://sid.ir/paper/396001/fa

    IEEE: کپی

    سهیلا وزیری مهر، مصطفی سالاری، و بهروز رومیانی، “جلوه تربیتی تعلیمی ادبیات انقلاب و جنگ در آثار منتخب کودک دهه شصت،” پژوهش های اخلاقی (انجمن معارف اسلامی)، vol. 9، no. 4 ، pp. 107–126، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/396001/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button