مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

564
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

پیش بینی ابعاد خودکارآمدی تدریس آموزشگران کشاورزی، بر مبنای راهبردهای تدریس

صفحات

 صفحه شروع 835 | صفحه پایان 849

چکیده

 خودکارآمدی باورهای یک شخص در مورد توانایی هایش برای سازماندهی و اجرای اعمال لازم برای دستیابی به نتایج مورد نظر می باشد. از این رو, تحقیق حاضر با هدف پیش بینی ابعاد خودکارآمدی تدریس آموزشگران کشاورزی بر مبنای راهبردهای تدریس انجام شد. پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی و داده ها به روش پیمایشی گردآوری شد. از نظر امکان و میزان کنترل متغیرها هم از نوع پژوهش علی-مقایسه ای محسوب می شود. هدف پژوهش پیش بینی سطح ابعاد خودکارآمدی تدریس آموزشگران کشاورزی بر مبنای راهبردهای تدریس در کلاس بود. به این منظور, جامعه آماری متشکل از 210 نفر از آموزشگران مراکز آموزش عالی علمی کاربردی کشاورزی استان تهران و البرز بود که با استفاده از فرمول تصحیح جامعه معین, از 130 نفر از ایشان به روش نمونه گیری طبقه ای تصادفی نظر خواهی صورت گرفت. ابزار گردآوری داده ها پرسشنامه ای استاندارد بود که وضعیت روایی آن به سه صورت صوری, سازه و تشخیصی تایید شد و وضعیت پایایی آن با محاسبه آلفای کرونباخ و ضریب پایایی ترکیبی صورت گرفت. روش غالب آماری مدل سازی معادلات ساختاری به روش حداقل مربعات جزیی بود. نتایج نشان داد بین راهبردهای تدریس و شش بعد خودکارآمدی تدریس (انگیزش بخشی به فراگیران, تطابق با تغییرات, تعامل با والدین فراگیران, حفظ شان آموزشگری, خودکارآمدی در آموزش, سازگار نمودن آموزش با نیازهای فردی) رابطه معنی داری وجود داشت. از این رو, هر چه راهبردهای تدریسی که آموزشگر در کلاس درس استفاده می کند مناسب تر باشد, خودکارآمدی آموزشگر افزایش می باید و این افزایش خودکارآمدی باعث تمایل آموزشگران, اشتیاق, تعهد, انگیزه و اختصاص زمان بیش تر برای یادگیری دانشجویان می شود. این امر در نهایت, موجب پیشرفت تحصیلی دانشجویان می گردد. از این رو, برگزاری دوره های آموزشی برای آموزشگران, که به ارتقا مهارت تدریس آن ها منجر می شود؛ راهکار مناسبی برای ارتقا خودکارآمدی آن هاست.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    پای خسته، پریسا، جودی دمیرچی، میلاد، شاه پسند، محمدرضا، و اسماعیلی، نجیمه. (1399). پیش بینی ابعاد خودکارآمدی تدریس آموزشگران کشاورزی, بر مبنای راهبردهای تدریس. تحقیقات اقتصاد و توسعه کشاورزی ایران (علوم کشاورزی ایران)، 51(4 )، 835-849. SID. https://sid.ir/paper/396479/fa

    Vancouver: کپی

    پای خسته پریسا، جودی دمیرچی میلاد، شاه پسند محمدرضا، اسماعیلی نجیمه. پیش بینی ابعاد خودکارآمدی تدریس آموزشگران کشاورزی, بر مبنای راهبردهای تدریس. تحقیقات اقتصاد و توسعه کشاورزی ایران (علوم کشاورزی ایران)[Internet]. 1399؛51(4 ):835-849. Available from: https://sid.ir/paper/396479/fa

    IEEE: کپی

    پریسا پای خسته، میلاد جودی دمیرچی، محمدرضا شاه پسند، و نجیمه اسماعیلی، “پیش بینی ابعاد خودکارآمدی تدریس آموزشگران کشاورزی, بر مبنای راهبردهای تدریس،” تحقیقات اقتصاد و توسعه کشاورزی ایران (علوم کشاورزی ایران)، vol. 51، no. 4 ، pp. 835–849، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/396479/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button