مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

614
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

677
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی وضعیت موجود مدیریت ارتقای سواد فرهنگی در آموزش و پرورش ایران

صفحات

 صفحه شروع 31 | صفحه پایان 51

چکیده

 در جهان کنونی, محتوا و صورت زندگی در ابعاد مختلف, شکلی فرهنگی به خود گرفته و ازهمین رو, اهمیت مدیریت فرهنگی بیش از پیش نمایان شده است. در این مقاله, به منظور تبیین وضعیت موجود, پس از پژوهش و مطالعه اسناد, کتاب ها, و مصاحبه با استادان و متخصصان مدیریت فرهنگی و آموزش و پرورش, 33 مورد شناسایی شده و نتیجه در قالب پرسش نامه (پس از تایید اعتبار و روایی و همچنین, تایید استادان فن) بین 30 نفر از مدیران حوزه های مختلف ستادی, اجرایی, و میانی آموزش و پرورش توزیع شده است. سپس, داده های به دست آمده با استفاده از نرم افزار Minitab16 و آزمون T مستقل, تحلیل, و درنهایت, نقاط قوت, ضعف, فرصت ها, و تهدیدها براساس دیدگاه مخاطبان تعیین شده اند. پس از بررسی نتایج به دست آمده از تحلیل داده ها, «تاثیرپذیری برنامه های درسی و آموزشی از جریان های سیاسی» به عنوان نقطه ضعف و «وجود پیوست فرهنگی و مهندسی فرهنگی در تهیه برنامه های آموزشی و درسی», «سند برنامه درسی ملی», «سند ملی آموزش و پرورش (سند تحول بنیادین)», و «فراوان بودن چهره های فرهنگی در میان نخبگان سیاسی» به عنوان نقاط قوت, در تعیین وضعیت موجود مدیریت ارتقای سواد فرهنگی در آموزش و پرورش, مواردی هستند که توسط مخاطبان تایید نشده اند. همچنین, مخاطبان, موارد «برنامه ریزی برای جلوگیری از فرار مغزها» و «قابلیت های بازتولید هویت فرهنگی, تعصب خانوادگی در کشور» را از بین فرصت ها و موارد «قدرت هدایت افکار عمومی از طریق رسانه ها و فرهنگ سازی در شرایط بحرانی» و «ناتوانی هنجارها و ابزارهای فرهنگی در مقابله با هجوم فرهنگ بیگانه» را از بین تهدیدها, تایید نکرده اند. موارد دیگر مطرح شده در پرسش نامه, موردتایید پاسخ دهندگان قرار گرفته است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    جمالی، مریم، صادق زاده قمصری، علیرضا، صالحی امیری، سیدرضا، و فرمهینی فراهانی، محسن. (1398). بررسی وضعیت موجود مدیریت ارتقای سواد فرهنگی در آموزش و پرورش ایران. راهبرد اجتماعی فرهنگی، 8(33 )، 31-51. SID. https://sid.ir/paper/396528/fa

    Vancouver: کپی

    جمالی مریم، صادق زاده قمصری علیرضا، صالحی امیری سیدرضا، فرمهینی فراهانی محسن. بررسی وضعیت موجود مدیریت ارتقای سواد فرهنگی در آموزش و پرورش ایران. راهبرد اجتماعی فرهنگی[Internet]. 1398؛8(33 ):31-51. Available from: https://sid.ir/paper/396528/fa

    IEEE: کپی

    مریم جمالی، علیرضا صادق زاده قمصری، سیدرضا صالحی امیری، و محسن فرمهینی فراهانی، “بررسی وضعیت موجود مدیریت ارتقای سواد فرهنگی در آموزش و پرورش ایران،” راهبرد اجتماعی فرهنگی، vol. 8، no. 33 ، pp. 31–51، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/396528/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button