مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

316
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

644
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

کاربرد نقشه شناختی فازی در شناسایی شاخص های موثر در حوزه بازاریابی جهانی

صفحات

 صفحه شروع 85 | صفحه پایان 104

چکیده

 بی شک حرکت به سوی جهانی شدن به سرعت در حال رشد است و تجارت جهانی و بازارهای کشورهای مختلف روزبه روز خود را در پهنه دهکده جهانی در محیطی پرشور می یابند. با اینکه ورود به بازار جهانی چالش های خاص خود را دارد؛ حضور در آن مزایای گسترده ای دربر خواهد داشت؛ که خود فرصت های مناسبی را برای بازرگانی و توسعه کسب وکارها ایجاد می کند. در این چالش بزرگ, مدیران شرکت ها ملزم به شناخت شاخص و راهبرد بازاریابی جهانی در جهت مدیریت و کنترل آن خواهند بود. واضح است مدیران هوشمند از این فرصتی که در پهنه جهان برایشان اتفاق می فتد, نباید گذرا عبور کنند. در این پژوهش, با مطالعه پیشینه پژوهشی, شاخص های موثر بر استراتژی بازاریابی جهانی شناخته شد و پس از ایجاد فهرست و صحه گذاری متخصصان, شاخص های مربوطه انتخاب شد. در گام بعد, با استفاده از پرسشنامه, مصاحبه و منطق فازی, ماتریس نفوذپذیری شاخص ها به دست آمد؛ سپس با استفاده از روش نقشه شناختی فازی ماتریس به دست آمده تحلیل شد. بنابر نتایج, به ترتیب موقعیت بازار محصول, تنوع محصول و کیفیت بیشترین میزان تعامل را با دیگر شاخص ها دارند؛ بنابراین مدیران این حوزه هنگام تصمیم گیری باید این شاخص ها را مورد توجه بیشتری قرار دهند. همچنین, مسیرهای شناخته شده در این پژوهش, طبق قاعده تیوری سیستم ها هم پایانی منظمی را نمایش داده است. پس از بررسی آنها سه عنصر نفوذگذار بر سیاست های مدیریت بازاریابی جهانی استفاده از تجرب بین المللی شرکت, کاهش خدمات پاس از فروش از طریق تولید محصول باکیفیت و سلاست و الزامات قانونی را به مدیران این حوزه معرفی می کند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    شاه بندرزاده، حمید، نبوی زاده، فروغ، اسلمی، سپیده، و خواجه، فاطمه. (1399). کاربرد نقشه شناختی فازی در شناسایی شاخص های موثر در حوزه بازاریابی جهانی. تحقیقات بازاریابی نوین، 10(2 (پیاپی 37) )، 85-104. SID. https://sid.ir/paper/396549/fa

    Vancouver: کپی

    شاه بندرزاده حمید، نبوی زاده فروغ، اسلمی سپیده، خواجه فاطمه. کاربرد نقشه شناختی فازی در شناسایی شاخص های موثر در حوزه بازاریابی جهانی. تحقیقات بازاریابی نوین[Internet]. 1399؛10(2 (پیاپی 37) ):85-104. Available from: https://sid.ir/paper/396549/fa

    IEEE: کپی

    حمید شاه بندرزاده، فروغ نبوی زاده، سپیده اسلمی، و فاطمه خواجه، “کاربرد نقشه شناختی فازی در شناسایی شاخص های موثر در حوزه بازاریابی جهانی،” تحقیقات بازاریابی نوین، vol. 10، no. 2 (پیاپی 37) ، pp. 85–104، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/396549/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button