مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

606
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

448
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تحلیل عوامل مؤثر بر پذیرش موبایلی خدمات الکترونیکی صنعت بیمه با استفاده از فرایند تحلیل شبکة فازی

صفحات

 صفحه شروع 159 | صفحه پایان 178

چکیده

 امروزه ارتباط الکترونیکی با مشتریان به مسئلة مهم و حیاتی در شرکت های بیمه تبدیل شده است و این شرکت ها می کوشند با به کارگیری فناوری های مناسب, رضایت مشتریان را جلب و روابط بلندمدتی را با آنها برقرار کنند. استفاده از موبایل به همراه ابزارهای کارآمدش, سبب سهولت کار برای شرکت ها شده است. هدف از مطالعة حاضر, شناسایی عوامل مؤثر بر پذیرش کاربرد موبایل در خدمات الکترونیکی صنعت بیمه باتوجه به چارچوب مدل پذیرش فناوری (TAM) و نظریة رفتار برنامه ریزی شده (TPB) و درنهایت, ارزیابی و رتبه بندی این عوامل است. عوامل بررسی شده در این مطالعه شامل ریسک ادراک شده, تأثیرات اجتماعی, سود (ارزش) ادراک شده, هزینة مالی, اعتماد و امنیت بوده و استراتژی ها (گزینه های) پیشنهادی نیز شامل به کارگیری استراتژی جایگزینی یک باره, جایگزینی بخشی و اجرای موازی است. جامعة آماری این پژوهش گروهی از متخصصان حوزة بازاریابی الکترونیک و نیز مدیران شرکت های بیمه ای است و نمونة پژوهش, به شکل هدفمند و قضاوتی انتخاب شده و برای جمع آوری اطلاعات از این آزمودنی ها نیز از پرسشنامة محقق ساخته استفاده شده است. تحلیل داده های حاصل از این پرسشنامه ها نیز با استفاده از تکنیک تحلیل شبکة فازی انجام گرفت. نتایج حاصل نشان داد تأثیرگذارترین عوامل در پذیرش موبایلی خدمات الکترونیکی صنعت بیمه, ریسک ادراک شده و سود ادراک شده و سپس به ترتیب اعتماد, امنیت, تأثیرات اجتماعی و هزینه اند. پس از تعیین درجة اهمیت معیارها و زیرمعیارها و ترسیم رابطة درونی آنها, رتبة نهایی استراتژی ها (گزینه ها) انجام گرفت و بدین ترتیب مهم ترین استراتژی ها, استراتژی جایگزینی بخشی و اجرای موازی است. نتایج این پژوهش در صنعت بیمه درک روشن تری از الزامات بازاریابی موبایلی خدمات الکترونیکی در این بازار را به مدیران ارائه می دهد و به آنها در تعیین مهم ترین محورهای برنامه ریزی و پیاده سازی استراتژی های ارائة خدمات و بازاریابی ازطریق موبایل کمک شایانی خواهد کرد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    محمدی، داریوش. (1398). تحلیل عوامل مؤثر بر پذیرش موبایلی خدمات الکترونیکی صنعت بیمه با استفاده از فرایند تحلیل شبکة فازی. تحقیقات بازاریابی نوین، 9(3 (پیاپی 34) )، 159-178. SID. https://sid.ir/paper/396551/fa

    Vancouver: کپی

    محمدی داریوش. تحلیل عوامل مؤثر بر پذیرش موبایلی خدمات الکترونیکی صنعت بیمه با استفاده از فرایند تحلیل شبکة فازی. تحقیقات بازاریابی نوین[Internet]. 1398؛9(3 (پیاپی 34) ):159-178. Available from: https://sid.ir/paper/396551/fa

    IEEE: کپی

    داریوش محمدی، “تحلیل عوامل مؤثر بر پذیرش موبایلی خدمات الکترونیکی صنعت بیمه با استفاده از فرایند تحلیل شبکة فازی،” تحقیقات بازاریابی نوین، vol. 9، no. 3 (پیاپی 34) ، pp. 159–178، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/396551/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button