Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

331
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

585
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مؤلفه های آزادسازی برنامه درسی با تأکید بر نقش معلم

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 23

چکیده

 هدف پژوهش, بررسی نقش معلمان در آزادسازی برنامه درسی و ضرورت توجه به اهمیت آنان برای نقش آفرینی بیش تر در تصمیم گیری-های برنامه درسی در دوره ابتدایی بوده است. رویکرد پژوهش از نوع کیفی و به روش تحلیل محتوای عرفی بود. جامعه ی پژوهش, کلیه سرگروه های معلمان مدارس دوره ی ابتدایی استان آذربایجان غربی در سال تحصیلی 98-97 بوده است که به صورت نمونه گیری هدفمند از نوع شاخص انتخاب شدند و حجم نمونه ها تا زمان اشباع داده ها ادامه یافت. در این راستا, مصاحبه های نیمه سازمان یافته ای با 14نفر از سرگروه های آموزش ابتدایی صورت گرفت. جهت اطمینان و اعتباربخشی به دقت و صحت داده ها از تکنیک کنترل اعضا و تکنیک کسب اطلاعات دقیق موازی استفاده شد. مراحل تجزیه و تحلیل داده ها عبارتند از: درک و فهم متن و نوشتن اولیه, ایجاد و طبقه بندی کد های اولیه بر اساس شباهت ها و تفاوت ها, سازماندهی کدها به صورت خوشه های معنادار. یافته های این تحقیق, پنج مضمون اصلی گفتمان سازی, ارگانیک سازی دانش, پژوهش گری, خود رهبری مشارکتی و همیاران مهارتی و سیزده مضمون محوری و هفتاد و شش مضمون پایه را در بر می گیرد. در واقع, این معلمان هستند که با نقش پذیری های مختلف می توانند کیفیت اصلاحات برنامه درسی را بهبود ببخشند و تعادل یکنواختی, بین تفکر و عمل خود به وجود آورند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    معصومی نژاد، رضا، فتحی آذر، اسکندر، محمودی، فیروز، و ادیب، یوسف. (1399). مؤلفه های آزادسازی برنامه درسی با تأکید بر نقش معلم. توسعه حرفه ای معلم، 5(4 (پیاپی 18) )، 1-23. SID. https://sid.ir/paper/396590/fa

    Vancouver: کپی

    معصومی نژاد رضا، فتحی آذر اسکندر، محمودی فیروز، ادیب یوسف. مؤلفه های آزادسازی برنامه درسی با تأکید بر نقش معلم. توسعه حرفه ای معلم[Internet]. 1399؛5(4 (پیاپی 18) ):1-23. Available from: https://sid.ir/paper/396590/fa

    IEEE: کپی

    رضا معصومی نژاد، اسکندر فتحی آذر، فیروز محمودی، و یوسف ادیب، “مؤلفه های آزادسازی برنامه درسی با تأکید بر نقش معلم،” توسعه حرفه ای معلم، vol. 5، no. 4 (پیاپی 18) ، pp. 1–23، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/396590/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا