مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

546
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

524
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

خوشه بندی مشتریان بانکی مبتنی بر روش کامیانگین و الگوریتم رقابت استعماری

صفحات

 صفحه شروع 45 | صفحه پایان 61

چکیده

بانکداری الکترونیکی نوع جدیدی از بانکداری است که خدمات بانکی در آن با استفاده از محیط های الکترونیکی ارائه می شود. این گونه فعالیت بانکی از سال ١ ٩ ٩ ١ در تمامی دنیا رواج پیدا نمود. با افزایش خدمات بانکداری الکترونیکی و ارائه ابزارهای مختلف برای انجام تراکنش های بانکی, مشتریان در حال مهاجرت از بانکداری سنتی به بانکداری نوین هستند. بر همین اساس بررسی میزان پیشروی بانک ها در این ابزارها و میزان استقبال مشتریان دارای اهمیت می شود. این مطالعه با بررسی تراکنش های مشتریان در شعبه, خودپرداز, اینترنت بانک و موبایل بانک ابتدا تحلیل از میزان استقبال مشتریان از این ابزارها را ارائه میدهد که این بررسی را برای صدهزار مشتری انجام داده است. پس از تحلیل اولیه از میزان استفاده از ابزارها, مشتریان با استفاده از روش کا میانگین و رقابت استعماری با نرم افزار متلب خوشه بندی گردیده و در هفت خوشه, گروه بندی شدند و ویژگی های هر خوشه بررسی شده و استراتژی هایی برای هر خوشه ارائه شده است. در مرحله نهایی استراتژی های پیشنهادی استخراج شده را به کمک رویکرد تئوری بازی مبتنی بر ارزش شاپلی ارزش گذاری و مهمترین استراتژی های پیشنهادی را مورد تحلیل قرار دادیم. در مرحله نهایی استراتژی های پیشنهادی استخراج شده را به کمک رویکرد تئوری بازی مبتنی بر ارزش شاپلی ارزش گذاری و مهمترین استراتژی های پیشنهادی را مورد تحلیل قرار دادیم...

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    جعفری اسکندری، میثم، و استاد اکبری، مینا. (1397). خوشه بندی مشتریان بانکی مبتنی بر روش کامیانگین و الگوریتم رقابت استعماری. پژوهش های مدیریت منابع سازمانی، 8(3 )، 45-61. SID. https://sid.ir/paper/397222/fa

    Vancouver: کپی

    جعفری اسکندری میثم، استاد اکبری مینا. خوشه بندی مشتریان بانکی مبتنی بر روش کامیانگین و الگوریتم رقابت استعماری. پژوهش های مدیریت منابع سازمانی[Internet]. 1397؛8(3 ):45-61. Available from: https://sid.ir/paper/397222/fa

    IEEE: کپی

    میثم جعفری اسکندری، و مینا استاد اکبری، “خوشه بندی مشتریان بانکی مبتنی بر روش کامیانگین و الگوریتم رقابت استعماری،” پژوهش های مدیریت منابع سازمانی، vol. 8، no. 3 ، pp. 45–61، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/397222/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا