مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

363
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

501
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی به کارگیری معیارهای مدیریت دانش در ارتقای کیفیت خدمات اطلاعاتی در کتابخانه های عمومی استان کرمان

صفحات

 صفحه شروع 151 | صفحه پایان 166

چکیده

 هدف: از آنجا که مدیریت دانش به عنوان یک تلاش روش مند و سنجیده موجود برای توسعه, ترویج, و کاربردی نمودن دانش موجود در سازمان ها در راه ایجاد ارزش افزوده مثبت, جهت کسب موفقیت و نائل شدن به اهداف سازمانی است, هدف پژوهش بررسی بکارگیری معیارهای مدیریت دانش در ارتقای کیفیت خدمات اطلاعاتی کتابخانه های عمومی استان کرمان است. روش: روش پژوهش پیمایشی بوده است. اطلاعات مورد نیاز به صورت نمونه گیری تصادفی, با توزیع پرسشنامه در بین 144 نفر از کارکنان کتابخانه های عمومی استان کرمان وابسته به نهاد کتابخانه های عمومی کشور, جمع آوری شده است. یافته ها: تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از نرم افزار SPSS نشان می دهد؛ معیارهای مدیریت دانش؛ فرهنگ سازمانی, استراتژی, منابع انسانی, فناوری اطلاعات رابطه معنادار و مستقیم با کیفیت خدمات اطلاعاتی کتابخانه های عمومی استان کرمان, وجود دارد. نتایج: با بکارگیری معیارهای مدیریت دانش در کتابخانه های عمومی, کیفیت خدمات اطلاعاتی کتابخانه ها ارتقاء می یابد. در تحلیل رگرسیونی متغیرهای فناوری اطلاعات با ضریب تعیین 37/0 و استراتژی ضریب تعیین 30/0 بیشترین تأثیر را بر کیفیت خدمات اطلاعاتی کتابخانه ها داشته اند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    درودی، فریبرز، و عباسی، مجید. (1397). بررسی به کارگیری معیارهای مدیریت دانش در ارتقای کیفیت خدمات اطلاعاتی در کتابخانه های عمومی استان کرمان. مطالعات کتابداری و علم اطلاعات (مجله علوم تربیتی و روانشناسی)، 10(2 (پیاپی 24) )، 151-166. SID. https://sid.ir/paper/397279/fa

    Vancouver: کپی

    درودی فریبرز، عباسی مجید. بررسی به کارگیری معیارهای مدیریت دانش در ارتقای کیفیت خدمات اطلاعاتی در کتابخانه های عمومی استان کرمان. مطالعات کتابداری و علم اطلاعات (مجله علوم تربیتی و روانشناسی)[Internet]. 1397؛10(2 (پیاپی 24) ):151-166. Available from: https://sid.ir/paper/397279/fa

    IEEE: کپی

    فریبرز درودی، و مجید عباسی، “بررسی به کارگیری معیارهای مدیریت دانش در ارتقای کیفیت خدمات اطلاعاتی در کتابخانه های عمومی استان کرمان،” مطالعات کتابداری و علم اطلاعات (مجله علوم تربیتی و روانشناسی)، vol. 10، no. 2 (پیاپی 24) ، pp. 151–166، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/397279/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button