مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

583
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

517
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نگرشی تحلیلی و انتقادی به اسناد بین المللی نظام مسئولیت و جبران خسارت در آلودگی های نفتی ناشی از حمل ونقل دریایی

صفحات

 صفحه شروع 89 | صفحه پایان 113

چکیده

 نفت, یکی از مهم ترین آلاینده های محیط زیست است که حمل ونقل آن, بیشتر از طریق دریا صورت می گیرد؛ لذا محیط زیست دریایی همیشه در معرض آلودگی است. با توجه به حوادث سال های اخیر, جامعه جهانی به تدریج اسناد بین المللی را تهیه و تصویب کرده تا موضوع «مسئولیت ناشی از آلودگی نفتی» در دریا و نحوه جبران خسارت های واردشده معین شود. درعین حال, اسنادی هم تصویب شده که با «پیش بینی» و «الزام به رعایت استانداردهایی», چه در حمل ونقل, چه در کشتی ها و عوامل آن ها, سعی در «پیشگیری» از وقوع حادثه یا همکاری در جهت «کاهش آثار زیان بار» آن دارد. این مقاله, ضمن طبقه بندی و معرفی اسناد بین المللی در این حوزه, با مرور اجمالی آن ها, به تحلیل نقاط قوّت و ضعف و مقایسه این اسناد می پردازد و مقررات مربوط به نظام مسئولیت و پاسخ گویی را بررسی می کند. مهم ترین پرسش این است که در این ارتباط, چه اسناد و مقرراتی وجود دارد و کارکرد, ویژگی و کاستی هریک از آن ها چیست؟ محور بحث, «کنوانسیون مسئولیت مدنی» 1969 است که از اهمیت ویژه ای برخوردار است, چرا که بسیاری دیگر از اسنادی که بعد از این تاریخ تصویب شده اند, ضمن حفظ اصول آن, بیشتر در جهت تکمیل نواقص کنوانسیون مذکور بوده اند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    بادینی، حسن، و جعفری چالشتری، محمود. (1397). نگرشی تحلیلی و انتقادی به اسناد بین المللی نظام مسئولیت و جبران خسارت در آلودگی های نفتی ناشی از حمل ونقل دریایی. حقوقی بین المللی، -(58 )، 89-113. SID. https://sid.ir/paper/397811/fa

    Vancouver: کپی

    بادینی حسن، جعفری چالشتری محمود. نگرشی تحلیلی و انتقادی به اسناد بین المللی نظام مسئولیت و جبران خسارت در آلودگی های نفتی ناشی از حمل ونقل دریایی. حقوقی بین المللی[Internet]. 1397؛-(58 ):89-113. Available from: https://sid.ir/paper/397811/fa

    IEEE: کپی

    حسن بادینی، و محمود جعفری چالشتری، “نگرشی تحلیلی و انتقادی به اسناد بین المللی نظام مسئولیت و جبران خسارت در آلودگی های نفتی ناشی از حمل ونقل دریایی،” حقوقی بین المللی، vol. -، no. 58 ، pp. 89–113، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/397811/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button