مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

407
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

616
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

الگوهای ذهنی خریداران لوازم آشپزخانه خارجی با استفاده از روش کیو

صفحات

 صفحه شروع 183 | صفحه پایان 215

کلیدواژه

روش کیو (Q)Q2

چکیده

 رشد اخیر جهانی شدن و گسترش تجارت بین المللی موجب شده بسیاری از شرکت ها فرصت هایی را برای توزیع محصولات خود در سراسر جهان کشف کنند. در حال حاضر, بررسی آنچه قصد مصرف کنندگان برای خرید محصولات خارجی را تحت تاثیر قرار می دهد به عنوان موضوعی بااهمیت در بازار جهانی مطرح است. در همین راستا هدف این پژوهش شناسایی الگوهای ذهنی (ذهنیت های مختلف) و عقاید خریداران لوازم آشپزخانه خارجی با استفاده از روش کیو است. پژوهش حاضر از دسته پژوهش های کاربردی به شمار می رود که به صورت آمیخته-اکتشافی است. مشارکت کنندگان این پژوهش که به شیوه نمونه گیری هدفمند انتخاب شدند, 25 نفر از زنان متاهل دارای حداقل مدرک لیسانس شهر بجنورد هستند. سپس دیدگاه های آنان با استفاده از تحلیل عاملی کیو مورد تجزیه وتحلیل قرار گرفت. یافته ها حاکی از آن است که می توان چهار الگوی ذهنی متمایز را میان مشارکت کنندگان تحقیق در مورد خرید لوازم آشپزخانه خارجی شناسایی کرد که درمجموع 71 درصد از واریانس کل دیدگاه ها را تبیین می کند. چهار الگوی ذهنی مبتنی بر کیفیت, ذهنیت مبتنی بر برند, ذهنیت مبتنی بر کارکرد و ذهنیت مبتنی بر نژادگرایی از تفسیر نتایج حاصل شد و اهمیت و اولویت بندی عوامل شناسایی شده بر اساس الگوهای ذهنی صورت گرفت و درنهایت راهکارهایی برای استفاده از این عوامل پیشنهاد شد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    خراسانی طرقی، حامد، و کشاورزی، نیلوفر. (1397). الگوهای ذهنی خریداران لوازم آشپزخانه خارجی با استفاده از روش کیو. مدیریت برند، 5(16 )، 183-215. SID. https://sid.ir/paper/397891/fa

    Vancouver: کپی

    خراسانی طرقی حامد، کشاورزی نیلوفر. الگوهای ذهنی خریداران لوازم آشپزخانه خارجی با استفاده از روش کیو. مدیریت برند[Internet]. 1397؛5(16 ):183-215. Available from: https://sid.ir/paper/397891/fa

    IEEE: کپی

    حامد خراسانی طرقی، و نیلوفر کشاورزی، “الگوهای ذهنی خریداران لوازم آشپزخانه خارجی با استفاده از روش کیو،” مدیریت برند، vol. 5، no. 16 ، pp. 183–215، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/397891/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button