مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

738
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

677
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

قرآن و شاخص های اخلاقی مدیریت رسانه

صفحات

 صفحه شروع 67 | صفحه پایان 85

چکیده

 «قرآن کریم» مهم ترین رسانه ی الهی است که با مدیریت و نقش آفرینی پیامبر عزیز اسلام  توانسته است حدود یک چهارم جمعیت دنیا را مجذوب خود کند و بسیاری ازآنان را به سر منزل مقصود رهنمون شود. یکی از مهم ترین عوامل موفقیت رسول خدا در بهره برداری صحیح از این رسانه ی آسمانی وکتاب زندگی, برخورداری آن حضرت از ویژگی های اخلاقی بوده است. اگراین ویژگی ها در مسئولان و اصحاب رسانه های کشور نهادینه گردد, به یقین تحولی عظیم در هدایت مردم به سوی ارزش های الهی رخ می دهد. در این پژوهش تلاش شده است با روش توصیفی-تحلیلی و با بهره گیری از آموزه های قرآن کریم, مهم ترین ویژگی های اخلاقی پیامبر اسلام  همچون ایمان, اخلاص, توکل, امانت داری, امیدواری به هدایت مردم, خوش زبانی, خوش اخلاقی, شرح صدر, بردباری, دلسوزی, مهربانی, تواضع, عفو و گذشت, از قرآن کریم استخراج و بررسی شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    عیسی زاده، عیسی. (1399). قرآن و شاخص های اخلاقی مدیریت رسانه. مطالعات اخلاق کاربردی (اخلاق)، 10(39 (پیاپی 61) )، 67-85. SID. https://sid.ir/paper/398215/fa

    Vancouver: کپی

    عیسی زاده عیسی. قرآن و شاخص های اخلاقی مدیریت رسانه. مطالعات اخلاق کاربردی (اخلاق)[Internet]. 1399؛10(39 (پیاپی 61) ):67-85. Available from: https://sid.ir/paper/398215/fa

    IEEE: کپی

    عیسی عیسی زاده، “قرآن و شاخص های اخلاقی مدیریت رسانه،” مطالعات اخلاق کاربردی (اخلاق)، vol. 10، no. 39 (پیاپی 61) ، pp. 67–85، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/398215/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا