مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

540
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

653
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

رتبه بندی عوامل مؤثر بر کسب مزیت رقابتی در بازارهای داخلی و بین المللی زعفران ایران

صفحات

 صفحه شروع 461 | صفحه پایان 477

چکیده

 فقدان استراتژی مشخص رقابتی یکی از مشکلات مهم شرکت های زعفران ایرانی در بازارهای داخلی و بین المللی برای کسب مزیت رقابتی است. لذا, رتبه بندی عوامل مؤثر بر کسب مزیت رقابتی در بازارهای داخلی و بین المللی زعفران ایران هدف اصلی این مطالعه می باشد. برای این منظور, با در نظر گرفتن نظریه ی موقعیت بازار و دیدگاه منبع-محور, در این مطالعه اهمیت منابع بازاریابی و استراتژی های رقابتی برای یکی از شرکت های مهم تولیدکننده و عرضه کننده ی زعفران مورد بررسی قرار گرفت. در این مطالعه, برای جمع آوری نظرات خبرگان شرکت از پرسشنامه مقایسه زوجی استفاده شد. با استفاده از روش تحلیل سلسله مراتبی, نتایج مطالعه نشان داد که استراتژی تمایز بیشترین تأثیر را در کسب مزیت رقابتی دارد. همچنین, نتایج نمایانگر آن است که در اجرای استراتژی تمایز, باید به قابلیت های مدیریتی و قابلیت های ارتباط با مشتری توجه ویژه ای داشت. بر این اساس, بهبود شرایط مالی و درک صحیح نیازها و خواسته های مشتریان از جمله راه کارهایی است که منجر به توسعه ی قابلیت های کلیدی شرکت و کسب مزیت رقابتی در بازار زعفران می شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    توحیدی، امیرحسین، قربانی، محمد، کرباسی، علیرضا، اصغرپورماسوله، احمدرضا، و حسنی مهمویی، بهروز. (1399). رتبه بندی عوامل مؤثر بر کسب مزیت رقابتی در بازارهای داخلی و بین المللی زعفران ایران. زراعت و فناوری زعفران، 8(3 )، 461-477. SID. https://sid.ir/paper/398304/fa

    Vancouver: کپی

    توحیدی امیرحسین، قربانی محمد، کرباسی علیرضا، اصغرپورماسوله احمدرضا، حسنی مهمویی بهروز. رتبه بندی عوامل مؤثر بر کسب مزیت رقابتی در بازارهای داخلی و بین المللی زعفران ایران. زراعت و فناوری زعفران[Internet]. 1399؛8(3 ):461-477. Available from: https://sid.ir/paper/398304/fa

    IEEE: کپی

    امیرحسین توحیدی، محمد قربانی، علیرضا کرباسی، احمدرضا اصغرپورماسوله، و بهروز حسنی مهمویی، “رتبه بندی عوامل مؤثر بر کسب مزیت رقابتی در بازارهای داخلی و بین المللی زعفران ایران،” زراعت و فناوری زعفران، vol. 8، no. 3 ، pp. 461–477، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/398304/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button