مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

613
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

741
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مزیت رقابتی در صنعت مشاوره مدیریت ایران و آلمان: نقش قابلیت های پویا

صفحات

 صفحه شروع 23 | صفحه پایان 41

چکیده

 براساس نظریه قابلیت محور بنگاه, مزیت رقابتی پایدار ریشه در قابلیت های پویای سازمانی دارد. در پژوهش حاضر با مقایسه تعدادی از شرکت های مشاوره مدیریت ایرانی و آلمانی که از عملکرد نسبتا پایداری طی چند سال برخوردار بوده اند, تلاش شده تا شباهت ها و تفاوت های آن ها از حیث قابلیت های پویا تبیین و فرآیند تاثیر این قابلیت ها برای گشایش مسیرهای نوین سازمانی و ساخت مزیت های رقابتی جدید تشریح شود. برای انجام تحقیق از روش مطالعه موردی چندگانه بهره گرفته شده است. چهار شرکت ایرانی و چهار شرکت آلمانی موردهای مطالعه بودند. در مجموع با هفده نفر از مدیران ارشد شرکت ها مصاحبه شد و اسناد سازمانی از جمله صورتجلسات, گزارشات عملکرد, برنامه های استراتژیک و مندرجات وبسایت شرکت ها نیز بررسی شدند. یافته های پژوهش نشان می دهد که اگرچه میکروفونداسیون های قابلیت های پویا ممکن است از جهاتی با یکدیگر شباهت داشته باشند, خود قابلیت های پویا که به طرز پیچیده ای در تصمیم گیری های مدیریتی و روتین های سازمانی تعبیه شده اند منحصر به فرد هستند. به بیان دیگر, الگوی برتری برای قابلیت های پویا وجود ندارد بلکه آن ها متناسب با نیازهای محیطی و تاریخچه متفاوت هر شرکت شکل گرفته و تکامل پیدا می کنند. شناخت پیچیدگی های لازم برای موفقیت در بازار مشاوره کشورهای توسعه یافته می تواند به شرکت های مشاوره ایرانی کمک کند تا با درکی بهتر نسبت به ورود به بازار این کشورها اقدام کنند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    سیدکلالی، نادر. (1399). مزیت رقابتی در صنعت مشاوره مدیریت ایران و آلمان: نقش قابلیت های پویا. مدیریت کسب و کار بین المللی، 3(2 )، 23-41. SID. https://sid.ir/paper/357371/fa

    Vancouver: کپی

    سیدکلالی نادر. مزیت رقابتی در صنعت مشاوره مدیریت ایران و آلمان: نقش قابلیت های پویا. مدیریت کسب و کار بین المللی[Internet]. 1399؛3(2 ):23-41. Available from: https://sid.ir/paper/357371/fa

    IEEE: کپی

    نادر سیدکلالی، “مزیت رقابتی در صنعت مشاوره مدیریت ایران و آلمان: نقش قابلیت های پویا،” مدیریت کسب و کار بین المللی، vol. 3، no. 2 ، pp. 23–41، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/357371/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button