مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,969
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,422
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

رویکردهای آموزش استیم: مرور نظام مند

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 15

چکیده

استیم, ایده یادگیری بین رشته ای را شامل می شود که دانش آموزان از طریق یک ترکیب واقعی رشته ها, یاد می گیرند و می توانند مسائل را در یک زمینه واقعی حل کنند, لذا هدف این مقاله برداشتن گامی در راستای معرفی هر چه بیشتر این رویکرد نوین آموزشی و ارائه تصویری روشن جهت عملیاتی کردن این چارچوب در سیستم آموزشی است. روش این پژوهش مرور نظام مند می باشد. جامعه این پژوهش متشکل از 567 مقاله درباره آموزش استیم است که بین سال های 2000 تا 2020 میلادی در مجلات معتبر علمی ارائه شده اند. نمونه پژوهش, شامل 10 مقاله که به صورت هدفمند و بر اساس غربالگری در مراحل مختلف, مورد مطالعه عمیق و تحلیل قرار گرفتند. نتایج حاصل از مرور نظام مند و تحلیل کیفی محتوای 10 مقاله مورد مطالعه حاکی از آن است که رویکرد آموزشی استیم شامل تحقیق علمی و فرآیند طراحی مهندسی, یادگیری مبتنی بر مسئله (PBL), یادگیری مبتنی بر پروژه, رویکرد جنبش سازنده, رویکرد مبتنی بر همکاری و رویکرد توالی است. با استفاده از هر یک از رویکردهای شناسایی شده می توان روش آموزشی استیم را در کلاس درس اجرا نمود و از مزایای این روش آموزش بهره برد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    پورشافعی، هادی، رستمی نژاد، محمدعلی، و محمدزاده، مینا. (1400). رویکردهای آموزش استیم: مرور نظام مند. آموزش پژوهی، 7(26 )، 1-15. SID. https://sid.ir/paper/398752/fa

    Vancouver: کپی

    پورشافعی هادی، رستمی نژاد محمدعلی، محمدزاده مینا. رویکردهای آموزش استیم: مرور نظام مند. آموزش پژوهی[Internet]. 1400؛7(26 ):1-15. Available from: https://sid.ir/paper/398752/fa

    IEEE: کپی

    هادی پورشافعی، محمدعلی رستمی نژاد، و مینا محمدزاده، “رویکردهای آموزش استیم: مرور نظام مند،” آموزش پژوهی، vol. 7، no. 26 ، pp. 1–15، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/398752/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button