مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

499
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

630
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارائه چارچوبی برای تبیین شایستگی های مدیر ارشد دانش با روش فراترکیب

صفحات

 صفحه شروع 1419 | صفحه پایان 1450

چکیده

 این مقاله به ارائه چارچوبی برای تبیین شایستگی های مدیران ارشد دانش در سازمان ها پرداخته است. به این منظور, روش تحقیق فراترکیب مورد استفاده قرار گرفت. از 161 منبع یافت شده, طی مراحل فراترکیب, 15 مقاله با معیارهای مورد پذیرش منطبق بود. در نتیجه ترکیب یافته ها, 60 کد و پنج مفهوم اصلی (تخصص در مدیریت دانش, تسلط بر دانش کسب وکار سازمان, مهارت های میان شخصی, مهارت های مدیریتی و ویژگی های شخصی) شناسایی شدند. همچنین مفهوم اصلی تخصص در مدیریت دانش شامل شش زیرمفهوم استراتژی ها, فرایندها, فناوری ها, ساز و کارها, پژوهش ها و پروژه های مدیریت دانش بود که مدیر ارشد دانش بایستی در آنها تخصص داشته باشد. در نهایت دو مقوله در سطح شایستگی های فنی و اجتماعی شناسایی گردید که مفاهیم تخصص در مدیریت دانش, تسلط بر کسب و کار سازمان به عنوان شایستگی های فنی و نیز مفاهیم مهارت های میان شخصی, ویژگی های شخصی و مهارت های مدیریتی در مقوله شایستگی های اجتماعی طبقه بندی گردید. بنابراین می توان نتیجه گرفت مدیر ارشد دانش بایستی دارای مهارت های فنی-اجتماعی[1] باشد. در مرحله بعد با استفاده از روش تجزیه و تحلیل آنتروپی شانون, میزان پشتیبانی مطالعات گذشته از کدها و مفاهیم بررسی شد. در میان کدها, شناخت برنامه های کاربردی و فناوری های مدیریت دانشی و در میان مفاهیم, مهارت های مدیریتی دارای بیشترین ضریب اهمیت بودند. سازمان ها می توانند از نتیجه این پژوهش برای انتخاب مدیران ارشد دانش بهره ببرند. مقاله ای که شایستگی های مدیران ارشد دانش را با روش فراترکیب و به طور جامع طبقه بندی نماید, مشاهده نشد و از این رو, مقاله در روش شناسی و نتایج دارای نوآوری است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    فرزانه کندری، نرگس، شامی زنجانی، مهدی، مانیان، امیر، و حسن زاده، علیرضا. (1397). ارائه چارچوبی برای تبیین شایستگی های مدیر ارشد دانش با روش فراترکیب. پردازش و مدیریت اطلاعات (علوم و فناوری اطلاعات)، 33(4 )، 1419-1450. SID. https://sid.ir/paper/398937/fa

    Vancouver: کپی

    فرزانه کندری نرگس، شامی زنجانی مهدی، مانیان امیر، حسن زاده علیرضا. ارائه چارچوبی برای تبیین شایستگی های مدیر ارشد دانش با روش فراترکیب. پردازش و مدیریت اطلاعات (علوم و فناوری اطلاعات)[Internet]. 1397؛33(4 ):1419-1450. Available from: https://sid.ir/paper/398937/fa

    IEEE: کپی

    نرگس فرزانه کندری، مهدی شامی زنجانی، امیر مانیان، و علیرضا حسن زاده، “ارائه چارچوبی برای تبیین شایستگی های مدیر ارشد دانش با روش فراترکیب،” پردازش و مدیریت اطلاعات (علوم و فناوری اطلاعات)، vol. 33، no. 4 ، pp. 1419–1450، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/398937/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا