مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,825
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,228
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

رویکردهای آموزش مهارت نوشتاری فارسی به کودکان ابتدایی

صفحات

 صفحه شروع 20 | صفحه پایان 27

چکیده

 دو رویکرد عمده برای آموزش مهارت نوشتاری به کودکان وجود دارند: رویکرد آوا-محور و رویکرد واژه-محور. در روش آوا-محور یا همان الفبایی که یکی از روش های قدیمی و شناخته شده است, تدریس نوشتن خواندن, با آموزش صداهای انفرادی به کودکان آغاز می شود. در مقابل, در روش واژه-محور, آموزش نظام نوشتاری با خواندن و نوشتن کلمه ها آغاز می شود. این مقاله ضمن معرفی این دو رویکرد رایج برای آموزش مهارت نوشتاری (املا), سعی می کند با ارائه شواهدی از زبانهای فارسی و انگلیسی به مقایسه مزایا و معایب هر کدام بپردازد. طرفداران شیوه سنتی الفبایی یا همان آوا-محور معتقدند که این روش, آگاهی واج شناختی را برای زبان آموزان به ارمغان می آورد و این موضوع به آنها کمک می کند تا کلمات بی معنی و جدید را بهتر بخوانند. طرفداران روش رقیب, یعنی روش کلمه-محور, بر این باورند که در تدریس خواندن تمرکز باید بر کل کلمه باشد, زیرا کل کلمه واحد معنایی است و هدف از خواندن نیز کشف معنی است. آنها ادعا می کنند که کودکان در این روش ارزش های آوایی حروف را بعدا می توانند از طریق فرایند خوداکتشافی کشف نمایند. شواهد زبان انگلیسی و فارسی نشان می دهند که خوانندگان ماهر از رویکرد کلمه-محور استفاده می کنند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    بشیرنژاد، حسن. (1398). رویکردهای آموزش مهارت نوشتاری فارسی به کودکان ابتدایی. پژوهش در آموزش علوم ابتدایی، 1(2 )، 20-27. SID. https://sid.ir/paper/399115/fa

    Vancouver: کپی

    بشیرنژاد حسن. رویکردهای آموزش مهارت نوشتاری فارسی به کودکان ابتدایی. پژوهش در آموزش علوم ابتدایی[Internet]. 1398؛1(2 ):20-27. Available from: https://sid.ir/paper/399115/fa

    IEEE: کپی

    حسن بشیرنژاد، “رویکردهای آموزش مهارت نوشتاری فارسی به کودکان ابتدایی،” پژوهش در آموزش علوم ابتدایی، vol. 1، no. 2 ، pp. 20–27، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/399115/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button