مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

568
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

777
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مفهوم سازی مدیریت حکمت بنیان مدرسه

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 22

چکیده

 هدف این مقاله تبیین مفهوم "مدیریتِ حکمت بنیانِ مدرسه " بود. چارچوب روش شناختی مورد استفاده, رویکرد کیفی از نوع نظریه مبنایی با نگاه سیستمی بود. برای جمع آوری داده از اطلاع رسان ها, مصاحبه های عمیق غیررسمی و تحلیل اسناد استفاده شد. همچنین برمبنای اشباع نظری, 15 تن از حکمای معاصر و فیلسوفان تعلیم و تربیت و علوم اجتماعی در سطح جهانی برای مشارکت در این پژوهش دعوت شدند. 5 سند نیز به عنوان اطلاع رسان مورد استناد قرار گرفت. تحلیل داده ها در 3 مرحله کدگذاری باز, محوری و گزینشی انجام شد. نظریه نهایی نیز حول مقوله محوری "مدیریت حکمت بنیان مدرسه " صورت بندی شد. باور پذیری نظریه تولید شده از طریق راهبردهای بازبینی اعضاء, تحلیل موارد منفی و چند سویه سازی منابع مورد تعدیل قرار گرفت. فرایند تحلیل داده ها تا حد شکل گیری نظریه نیز جهت تامین معیار اعتمادپذیری پژوهش, تا حد ممکن توصیف شد. نتایج نشان داد, "مدیریت حکمت بنیان مدرسه " با اتکا به عوامل نگرشی, نظری و سازمانی قابل بازشناسی است. همچنین این سازه تحت تأثیر شرایط مداخله گر محیطی و سیاست های کلان و شرایط زمینه ای (قابلیت های عملی, قابلیت های فرهنگی, قابلیت های معنوی, قابلیت های نظری) قابل توسعه است. در واقع به کارگیری راهبرد رهبری حکیمانه, موجب توسعه حکمت در مدارس, بالندگی فرهنگی و تحقق اهداف نافع مدرسه خواهد شد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    نوروزیان امیری، سیدمحمد، خلخالی، علی، و شکیبایی، زهره. (1398). مفهوم سازی مدیریت حکمت بنیان مدرسه. مدیریت مدرسه (Journal of School administration)، 7(1 )، 1-22. SID. https://sid.ir/paper/399411/fa

    Vancouver: کپی

    نوروزیان امیری سیدمحمد، خلخالی علی، شکیبایی زهره. مفهوم سازی مدیریت حکمت بنیان مدرسه. مدیریت مدرسه (Journal of School administration)[Internet]. 1398؛7(1 ):1-22. Available from: https://sid.ir/paper/399411/fa

    IEEE: کپی

    سیدمحمد نوروزیان امیری، علی خلخالی، و زهره شکیبایی، “مفهوم سازی مدیریت حکمت بنیان مدرسه،” مدیریت مدرسه (Journal of School administration)، vol. 7، no. 1 ، pp. 1–22، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/399411/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button