مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

737
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

642
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مدیریت بلیت فروشی: تحلیل عوامل موثر بلیت فروشی لیگ برتر فوتبال ایران

صفحات

 صفحه شروع 87 | صفحه پایان 104

چکیده

 هدف یکی از روش های اصلی تامین منابع و هزینه ها توسط باشگاه های حرفه ای جهان, فروش بلیت است؛ به طوری که فروش بلیت, رگ حیات هر لیگ ورزشی است. از این رو, هدف از این مطالعه, شناسایی و تحلیل عوامل موثر بلیت فروشی لیگ برتر فوتبال ایران بود. روش شناسی روش تحقیق توصیفی و از نوع همبستگی است. جامعه آماری پژوهش, کلیه تماشاگران بالای 18 سال در لیگ برتر فوتبال کشور در فصل 95 94 بودند که حجم نمونه (324n=) بر اساس روش تحلیل عاملی دو تا ده برابر تعداد گویه ها انتخاب شد. ابزار جمع آوری اطلاعات, پرسش نامه محقق ساخته ای بود که روایی صوری و محتوایی آن را 15 نفر از اساتید صاحب نظر دانشگاهی تایید کردند. برای محاسبه پایایی ابزار از روش آلفای کرونباخ (9/0=α ) استفاده شد. برای تجزیه و تحلیل داده ها, روش تحلیل عاملی اکتشافی و تاییدی بکار رفت. یافته ها بر اساس تحلیل عاملی اکتشافی 33 گویه پژوهش در خصوص عوامل موثر بر بلیت فروشی در هشت حیطه "تسهیلات, فرهنگی اجتماعی, جذابیت مسابقه, اقتصادی, مدیریتی, بازاریابی, فناوری و برنامه ریزی" دسته بندی شدند. همچنین بر اساس مدل تاییدی, عوامل فرهنگی اجتماعی, بازاریابی, فناوری, مدیریتی, اقتصادی, برنامه ریزی, جذابیت و تسهیلات, به ترتیب دارای بیشترین تاثیر در بلیت فروشی لیگ برتر فوتبال ایران بودند. نتیجه گیری بنابراین باشگاه ها و سازمان لیگ, برای فروش بهتر بلیت و افزایش درآمد خود باید به عوامل موثر بر بلیت فروشی, شامل, تسهیلات, فرهنگی اجتماعی, جذابیت مسابقه, اقتصادی, مدیریتی, بازاریابی, فناوری و برنامه ریزی توجه بیشتری مبذول نمایند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    فیضی، سمیرا، حمیدی، مهرزاد، رضوی، سیدمحمدحسین، و اندام، رضا. (1398). مدیریت بلیت فروشی: تحلیل عوامل موثر بلیت فروشی لیگ برتر فوتبال ایران. مدیریت و توسعه ورزش، 8(4 (پیاپی 20) )، 87-104. SID. https://sid.ir/paper/400466/fa

    Vancouver: کپی

    فیضی سمیرا، حمیدی مهرزاد، رضوی سیدمحمدحسین، اندام رضا. مدیریت بلیت فروشی: تحلیل عوامل موثر بلیت فروشی لیگ برتر فوتبال ایران. مدیریت و توسعه ورزش[Internet]. 1398؛8(4 (پیاپی 20) ):87-104. Available from: https://sid.ir/paper/400466/fa

    IEEE: کپی

    سمیرا فیضی، مهرزاد حمیدی، سیدمحمدحسین رضوی، و رضا اندام، “مدیریت بلیت فروشی: تحلیل عوامل موثر بلیت فروشی لیگ برتر فوتبال ایران،” مدیریت و توسعه ورزش، vol. 8، no. 4 (پیاپی 20) ، pp. 87–104، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/400466/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button