مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

368
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

602
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی کیفیت فعالیت های آموزشی دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه بوعلی سینا (بر اساس مدل تحلیل اهمیت-عملکرد)

صفحات

 صفحه شروع 141 | صفحه پایان 158

چکیده

 هدف از اجرای این پژوهش, بررسی کیفیت فعالیت های آموزشی دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه بو علی سینای همدان بر اساس مدل تحلیل اهمیت – عملکرد ((IPA بود. جامعه آماری پژوهش, دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد دانشکده ادبیات و علوم انسانی بود که 350 نفر از آنان به روش نمونه گیری در دسترس انتخاب شدند. ابزار گردآوری داده ها پرسشنامه محقق ساخته بود که کیفیت فعالیت های آموزشی را در 7 بعد هدف, محتوا, روش تدریس, ویژگی های استادان, ساختار, امکانات و شیوه های ارزشیابی پیشرفت تحصیلی و در دو سطح وضع موجود و وضع مطلوب اندازه می گرفت. روایی پرسشنامه بر اساس دیدگاه متخصصان, بررسی و تایید شد و پایایی آن با ضریب آلفای کرونباخ (96/0) به دست آمد. نتایج نشان داد که بین دیدگاه دانشجویان درباره وضع موجود و مطلوب کیفیت فعالیت های آموزشی درمجموع و به تفکیک همه ابعاد مورد بررسی, شکاف منفی و معنی داری وجود دارد. تفاوت شکاف در مولفه هدف, محتوا, روش تدریس, استادان, ساختار, امکانات و شیوه های ارزشیابی به ترتیب 060/1-, 346/1-, 886/0-, 121/1-, 249/1-, 472/1-, و 886/0-بود. بیشترین شکاف, به ترتیب به ابعاد امکانات, محتوا, ساختار, ویژگی های استادان, هدف, روش تدریس و شیوه های ارزشیابی مربوط بود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    صادقی، سیامک، درانی، کمال، و کرم دوست، نوروزعلی. (1397). بررسی کیفیت فعالیت های آموزشی دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه بوعلی سینا (بر اساس مدل تحلیل اهمیت-عملکرد). مطالعات اندازه گیری و ارزشیابی آموزشی، 8(21 )، 141-158. SID. https://sid.ir/paper/400467/fa

    Vancouver: کپی

    صادقی سیامک، درانی کمال، کرم دوست نوروزعلی. بررسی کیفیت فعالیت های آموزشی دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه بوعلی سینا (بر اساس مدل تحلیل اهمیت-عملکرد). مطالعات اندازه گیری و ارزشیابی آموزشی[Internet]. 1397؛8(21 ):141-158. Available from: https://sid.ir/paper/400467/fa

    IEEE: کپی

    سیامک صادقی، کمال درانی، و نوروزعلی کرم دوست، “بررسی کیفیت فعالیت های آموزشی دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه بوعلی سینا (بر اساس مدل تحلیل اهمیت-عملکرد)،” مطالعات اندازه گیری و ارزشیابی آموزشی، vol. 8، no. 21 ، pp. 141–158، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/400467/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button