مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

449
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

498
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تحلیل رفتگی ورزشی در دانش آموزان: تاثیر حمایت سازمانی ادراک شده و نقش میانجی سرمایه روان شناختی

صفحات

 صفحه شروع 147 | صفحه پایان 164

چکیده

 هدف از این پژوهش بررسی تاثیر حمایت سازمانی ادراک شده دانش آموزان بر تحلیل رفتگی ورزشی با توجه به نقش میانجی سرمایه روان شناختی در آن ها بود. روش پژوهش توصیفی از نوع همبستگی بود که به روش معادلات ساختاری انجام شد. جامعه آماری پژوهش شامل کلیه دانش آموزان مقطع متوسطه هنرستان تربیت بدنی استان البرز بودند که با انجام یک مطالعه مقدماتی تعداد 261 نفر به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند. ابزار گردآوری داده ها پرسش نامه های سرمایه روان شناختی, تحلیل رفتگی ورزشی و حمایت سازمانی ادراک شده بودند. روایی ابزار با استفاده ازنظر متخصصان و پایایی آن با استفاده از آلفای کرونباخ مورد تایید قرار گرفت. تحلیل داده ها در دو سطح توصیفی و در سطح استنباطی انجام پذیرفت. نتایج نشان داد که حمایت سازمانی ادراک شده هم به صورت مستقیم و هم غیرمستقیم از طریق سرمایه روان شناختی بر تحلیل رفتگی ورزشی تاثیر منفی را داد. لذا معلمان و مربیان ورزشی و والدین دانش آموزان می توانند به عنوان عاملی مهم در جلوگیری از تحلیل رفتگی ورزشی دانش آموزان عمل کنند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    صابری، علی، بیاتی، هادی، و شفیعی ده آبادی، جواد. (1398). تحلیل رفتگی ورزشی در دانش آموزان: تاثیر حمایت سازمانی ادراک شده و نقش میانجی سرمایه روان شناختی. مطالعات روان شناسی ورزشی، 8(28 )، 147-164. SID. https://sid.ir/paper/400514/fa

    Vancouver: کپی

    صابری علی، بیاتی هادی، شفیعی ده آبادی جواد. تحلیل رفتگی ورزشی در دانش آموزان: تاثیر حمایت سازمانی ادراک شده و نقش میانجی سرمایه روان شناختی. مطالعات روان شناسی ورزشی[Internet]. 1398؛8(28 ):147-164. Available from: https://sid.ir/paper/400514/fa

    IEEE: کپی

    علی صابری، هادی بیاتی، و جواد شفیعی ده آبادی، “تحلیل رفتگی ورزشی در دانش آموزان: تاثیر حمایت سازمانی ادراک شده و نقش میانجی سرمایه روان شناختی،” مطالعات روان شناسی ورزشی، vol. 8، no. 28 ، pp. 147–164، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/400514/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button