مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

258
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

520
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارائه مدل تاثیر ارزش های اخلاقی سازمان بر توانمندسازی مشتریان پست مدرن در صنعت بانکداری

صفحات

 صفحه شروع 285 | صفحه پایان 295

چکیده

 فلسفه پست مدرنیسم معتقد است که هدف مصرف کننده ایجاد تجربیات و معانی جدید در زندگی می باشد. در این میان, صنعت بانکداری به منظور هم راستایی با این تغییرات باید تمرکز ویژه ای بر روی اخلاق در معاملات داشته باشد. هدف تحقیق حاضر از یک سو استخراج شاخصهای ارزشهای اخلاقی بانکی است تا با در نظر گرفتن عوامل فردی و موقعیتی مشتریان, تاثیر ارزش های اخلاقی بر توانمند سازی مشتریان پست مدرن در قالب مدل طراحی گردد. پژوهش حاضر ترکیبی از رویکردهای کیفی و کمی است که در آن از روش داده بنیاد جهت طراحی مدل توانمندسازی مشتریان پست مدرن استفاده شده است. جامعه آماری در بخش کیفی خبرگان بانکداری و رفتار مصرف کننده و در بخش کمی مشتریان شعب تهران بانک ملت شهر تهران بودند. برای تحلیل داده ها در بخش کیفی و کمی از نرم افزار آماری SPSS و Lisrel و Smart PLS استفاده شده است. نتایج حاصل از آزمون مدل نشان می دهد که اثر مستقیم و قدرت رابطه میان متغیرهای ارزش های اخلاقی (پاسخگویی اجتماعی, روشنگرایی, قابلیت اطمینان, انطباق, سلامت کاری, منافع مشترک, انصاف, کیفیت ارتباطات و انضباط) بر متمایز سازی سازمان در سطح (01/0 P ‹ ) برابر 883/0 و اثر مستقیم و قدرت رابطه میان متغیر متمایز سازی سازمان بر توانمندسازی مشتریان در سطح (01/0 P ‹ ) برابر 528/0 محاسبه شده که مثبت و معنادار می باشد. بنابراین با اطمینان 95 % می توان گفت متمایزسازی سازمان های پست مدرن بر توانمندسازی مشتریان پست مدرن تاثیر مستقیم و معناداری دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    قریب گرکانی، سمیرا، قاسمی، بهروز، و سرمدسعیدی، سهیل. (1399). ارائه مدل تاثیر ارزش های اخلاقی سازمان بر توانمندسازی مشتریان پست مدرن در صنعت بانکداری. دانش حسابداری و حسابرسی مدیریت، 9(33 )، 285-295. SID. https://sid.ir/paper/400820/fa

    Vancouver: کپی

    قریب گرکانی سمیرا، قاسمی بهروز، سرمدسعیدی سهیل. ارائه مدل تاثیر ارزش های اخلاقی سازمان بر توانمندسازی مشتریان پست مدرن در صنعت بانکداری. دانش حسابداری و حسابرسی مدیریت[Internet]. 1399؛9(33 ):285-295. Available from: https://sid.ir/paper/400820/fa

    IEEE: کپی

    سمیرا قریب گرکانی، بهروز قاسمی، و سهیل سرمدسعیدی، “ارائه مدل تاثیر ارزش های اخلاقی سازمان بر توانمندسازی مشتریان پست مدرن در صنعت بانکداری،” دانش حسابداری و حسابرسی مدیریت، vol. 9، no. 33 ، pp. 285–295، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/400820/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button