مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

545
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

615
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

شناسایی ابعاد و مولفه های رفتاری رهبران آموزشی بینش مند در مدارس ابتدایی؛ پژوهشی پدیدارشناسانه

صفحات

 صفحه شروع 143 | صفحه پایان 160

چکیده

 پژوهش حاضراز نوع کیفی با رویکرد پدیدارشناسانه بوده است. جامعه ی آماری شامل خبرگان و اعضاء هیات علمی دانشگاه ها در رشته مدیریت آموزشی و مدیران موفق و تحولگرای مدارس ابتدایی شهر مشهد بوده است که با روش نمونه گیری هدفمند و تا رسیدن به اشباع مقوله 23 نفر به عنوان مشارکت کننده انتخاب شدند. داده ها با استفاده از مصاحبه های نیمه ساختاریافته و عمیق گردآوری, و با استفاده از ترکیب رویکرد هفت مرحله ای کلایزی و کدگذاری باز, محوری و انتخابی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. جهت کسب روایی داده ها از بررسی توسط مشارکت کنندگان و جهت پایایی از توافق درونی دو کدگذار استفاده شد. یافته های پژوهش نشان داد ابعاد و مولفه های رفتاری رهبران آموزشی بینش مند در مدارس ابتدایی, ابعاد شخصیتی, ارزشی, دانش حرفه ای, تفکر استراتژیک, شناختی و مهارت مدیریت روابط می باشند. . نتایج حاکی از آن است که رهبران آموزشی بینش مند از رویکردهای تقریبا مشابهی که ناظر به اهداف بلندمدت می باشد برخوردارند. بنابراین با به کارگیری فرایندهای گزینشی صحیح و اعمال استراتژی های توانمندسازی مناسب, می توان مدیریت روتین کنونی مدارس را به سمت رهبری بینش مند هدایت کرد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    همت یار، زهرا، عبدالهی، بیژن، نوه ابراهیم، عبدالرحیم، و زین آبادی، حسن رضا. (1398). شناسایی ابعاد و مولفه های رفتاری رهبران آموزشی بینش مند در مدارس ابتدایی؛ پژوهشی پدیدارشناسانه. مدیریت مدرسه (Journal of School administration)، 7(3 )، 143-160. SID. https://sid.ir/paper/401466/fa

    Vancouver: کپی

    همت یار زهرا، عبدالهی بیژن، نوه ابراهیم عبدالرحیم، زین آبادی حسن رضا. شناسایی ابعاد و مولفه های رفتاری رهبران آموزشی بینش مند در مدارس ابتدایی؛ پژوهشی پدیدارشناسانه. مدیریت مدرسه (Journal of School administration)[Internet]. 1398؛7(3 ):143-160. Available from: https://sid.ir/paper/401466/fa

    IEEE: کپی

    زهرا همت یار، بیژن عبدالهی، عبدالرحیم نوه ابراهیم، و حسن رضا زین آبادی، “شناسایی ابعاد و مولفه های رفتاری رهبران آموزشی بینش مند در مدارس ابتدایی؛ پژوهشی پدیدارشناسانه،” مدیریت مدرسه (Journal of School administration)، vol. 7، no. 3 ، pp. 143–160، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/401466/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button