Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

552
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

616
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

عوامل موثر بر عرضه و تقاضای اعتبار تجاری: رویکردهای ایستا و پویا

صفحات

 صفحه شروع 35 | صفحه پایان 59

چکیده

 هدف یکی از روش های تامین مالی در کوتاه مدت که در پژوهش های داخلی کمتر مورد توجه قرار گرفته, استفاده از اعتبار تجاری است. در این پژوهش, تاثیر برخی عوامل مالی شرکتی بر میزان عرضه و تقاضای اعتبار تجاری بررسی شده است. روش نمونه پژوهش شامل 147 شرکت پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران در بازه زمانی 1396-1386 است. به منظور تخمین الگوها از رویکرد داده های ترکیبی و رویکرد کنترل اثرات سال ها و صنایع به عنوان رویکردهای ایستا استفاده گردیده و برای لحاظ نمودن پویایی موجود در میزان عرضه و تقاضای اعتبار تجاری, رویکرد داده های ترکیبی پویا با برآوردگر گشتاورهای تعمیم یافته, به عنوان آزمون تکمیلی, استفاده شده است. یافته ها نتایج در مجموع نشان می دهد که با افزایش اندازه و عمر شرکت, میزان عرضه و تقاضای اعتبار تجاری افزایش می یابد. همچنین, یافته ها بیانگر تاثیر منفی نقدینگی شرکت بر میزان عرضه و تقاضای اعتبار تجاری است. با وجود این, نتایج پژوهش, شواهد کافی از تاثیر معنادار محدودیت های مالی بر میزان عرضه و تقاضای اعتبار تجاری, ارایه نمی کند. یافته های حاصل از آزمون های تکمیلی, نتایج اولیه پژوهش را تایید می کند. نتیجه گیری شناسایی عوامل موثر بر اعتبار تجاری می تواند به مدیریت صحیح اعتبار تجاری و استفاده بهینه از آن در راستای بهبود مدیریت ریسک و افزایش ارزش شرکت کمک شایانی نماید.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    افلاطونی، عباس، و نوروزی، محمد. (1399). عوامل موثر بر عرضه و تقاضای اعتبار تجاری: رویکردهای ایستا و پویا. دانش حسابداری، 11(1 (40 پیاپی) )، 35-59. SID. https://sid.ir/paper/402030/fa

    Vancouver: کپی

    افلاطونی عباس، نوروزی محمد. عوامل موثر بر عرضه و تقاضای اعتبار تجاری: رویکردهای ایستا و پویا. دانش حسابداری[Internet]. 1399؛11(1 (40 پیاپی) ):35-59. Available from: https://sid.ir/paper/402030/fa

    IEEE: کپی

    عباس افلاطونی، و محمد نوروزی، “عوامل موثر بر عرضه و تقاضای اعتبار تجاری: رویکردهای ایستا و پویا،” دانش حسابداری، vol. 11، no. 1 (40 پیاپی) ، pp. 35–59، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/402030/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا