مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

557
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

713
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

واکاوی تاثیر عامل سرمایه اجتماعی در پذیرش فناوری های نوین رسانه ای (موردمطالعه: فناوری واقعیت افزوده)

صفحات

 صفحه شروع 159 | صفحه پایان 181

چکیده

 موضوع پذیرش فناوری توسط اندیشمندان مختلفی موردبررسی قرارگرفته است. در سال های متمادی مدل های متفاوتی برای پذیرش فناوری ارایه شده است؛ اما هیچ کدام از این مدل ها به صورت تخصصی موضوع پذیرش فناوری های رسانه ای را مورد واکاوی قرار نداده اند. در این پژوهش تلاش شده تا با مصاحبه با یازده نفر از افراد صاحب نظر در حوزه های مطالعات اجتماعی, رسانه و ارتباطات میزان سرمایه اجتماعی افراد و تاثیر آن بر پذیرش فناوری موردبررسی قرار گیرد. این افراد با تکیه بر نظر خبرگان و به روش گلوله برفی در مسیر تحقیق انتخاب شده اند. در کلیت پژوهش تلاش شده تا ارتباط سرمایه اجتماعی به عنوان یکی از زیرعناوین هویت ملی در پذیرش فناوری های نوین رسانه ای تبیین گردد. در پایان مشخص شده که به اذعان اکثریت مصاحبه شوندگان هر سه عامل هنجار؛ اعتماد و شبکه به عنوان مضامین فرعی سرمایه اجتماعی نقش مهمی در پذیرش فناوری دارند؛ اما در همه این مضامین فرعی عامل اعتماد بیش از بقیه موارد مورد تاکید مصاحبه شوندگان قرارگرفته است. در این پژوهش تلاش شده با ارایه مدل بومی پذیرش فناوری رسانه ای گام جدیدی در این عرصه برداشته شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    بابایی سارویی، مصطفی، دانایی، ابوالفضل، و زرگر، سیدمحمد. (1400). واکاوی تاثیر عامل سرمایه اجتماعی در پذیرش فناوری های نوین رسانه ای (موردمطالعه: فناوری واقعیت افزوده). مطالعات ملی، 22(3 (پیاپی 87) )، 159-181. SID. https://sid.ir/paper/402648/fa

    Vancouver: کپی

    بابایی سارویی مصطفی، دانایی ابوالفضل، زرگر سیدمحمد. واکاوی تاثیر عامل سرمایه اجتماعی در پذیرش فناوری های نوین رسانه ای (موردمطالعه: فناوری واقعیت افزوده). مطالعات ملی[Internet]. 1400؛22(3 (پیاپی 87) ):159-181. Available from: https://sid.ir/paper/402648/fa

    IEEE: کپی

    مصطفی بابایی سارویی، ابوالفضل دانایی، و سیدمحمد زرگر، “واکاوی تاثیر عامل سرمایه اجتماعی در پذیرش فناوری های نوین رسانه ای (موردمطالعه: فناوری واقعیت افزوده)،” مطالعات ملی، vol. 22، no. 3 (پیاپی 87) ، pp. 159–181، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/402648/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button